پیچیدن نغمه «مرغ سحر» در اصفهان

در آستانه نوروز ۱۴۰۱ حدود ۱۳۰ نماد موقت، متناسب با حال و هوای نوروزی و با شعار «اصفهان، به وقت زندگی» از سوی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در نقاط مختلف شهر نصب شده که نمادهای ساعت، مرغ سحر، کمی هوای تازه، عبور از خاطرات، روز طبیعت و… از جمله این نمادها است.

به گزارش ایمنا، یکی از رسالت‌های سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ایجاد حال و هوای مناسب در شهر به هنگام فرارسیدن مناسبت‌های ویژه همچون عید نوروز است که مطالبه‌ای از سوی شهروندان و البته گردشگرانی است که چند روزی از ایام تعطیلاتشان را به سفر و گشت و گذار در شهر می‌پردازند.

شهر اصفهان که همواره مقصد مسافران زیادی در ایام نوروز است، همه ساله نسبت به زیباسازی شهر اقدام کرده و امسال نیز با مشارکت جمع قابل توجهی از هنرمندان اصفهانی، برای طراحی و نصب المان‌ها و نمادهای بهاری در جای جای شهر اقدام کرده است.

یکی از این نمادها «مرغ سحر»، اثر پوریا آیتی است که در ابتدای خیابان آیت‌الله بهشتی نصب شده است. مرغ سحر یادآور تصنیفی قدیمی به همین نام برای ایرانیان است که در حافظه موسیقایی آنها جایگاه مهمی دارد.

نماد دیگر، "کمی هوای تازه" نام دارد که در میدان خواجو نصب شده و حال و هوای ویژه‌ای را به این میدان که از نقاط مهم و گردشگرپذیر شهر اصفهان است، بخشیده است. از دیگر نمادها "عبور از خاطرات" نام دارد که در خیابان چهارباغ پایین حدفاصل چهار راه تختی تا میدان امام حسین (ع) نصب شده است.

نماد "روز طبیعت" نیز که در بخش جنوبی پل خواجو نصب شده، پرندگانی را بر فراز درختان بلندقامت این منطقه نشان می‌دهد که از دور چشم اندازی دل‌نشینی را به این فضا بخشیده است.

اما اجرای پروژه نقاشی روی سیب‌های نوروزی نیز از دیگر اقدامات این سازمان است که از ۲۲ تا ۲۴ اسفندماه با حضور حدود ۵۰ هنرمند جوان در دو محل میدان خواجو و میدان غدیر برگزار شد تا فرصتی را برای عکاسی گردشگران و شهروندانی که در تعطیلات نوروز به بازدید از پل تاریخی خواجو می‌پردازند، مهیا کند.

کد خبر 563087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.