برای رسیدن به منویات رهبری در زمینه تولید و اشتغال باید تلاش کرد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مقام معظم رهبری هر سال را با شعارهای تولیدی و اشتغال‌زایی نامگذاری می‌کنند نشان می‌دهد هنوز در این مسیر باید اقدامات فراوانی صورت بگیرد.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شعار سال تحت عنوان "سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌زایی" اظهار کرد: نوروز در قرآن کریم در آیاتی که به مباحث نزول باران از آسمان و زنده شدن زمین بعد از مردن متذکر می‌شود، ریشه دارد. نقل است زمانی که بهار را می‌بینید از زنده شدن قیامت یاد کنید.

وی ادامه داد: ایام نوروز و سال جدید طلیعه زندگانی، نشاط و شادابی در کار است، اینکه مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی نامگذاری کردند در راستای رویکردی است که در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سالی که گذشت قانون جهش تولید و دانش بنیان را به تصویب رساندیم، این قانون از جمله قوانین شاخص است که تاییدیه شورای نگهبان را دریافت و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بحث قانون تسهیل صدور مجوزها را انجام دادیم و اکنون شاهد بروز ثمرات این قانون هستیم چرا که یکی از مشکلات و موانعی که بر سر راه تولید بوده بحث مجوزهای کسب و کار است. به همین دلیل مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌زایی نامگذاری کردند.

نقدعلی خاطر نشان کرد: در قانون بودجه که شب گذشته تاییدیه نهایی را از شورای نگهبان دریافت کرد و ابلاغ خواهد شد نیز در راستای شعار سال قدم برداشتیم، همچنین حمایت از اقشار مختلف در راستای طرح‌هایی از جمله فرزندآوری و جمعیت در قالب تسهیلات اعطا شده، اختصاص تسهیلات خاص برای اشتغال‌زایی، ممنوع شدن دریافت هرگونه وجه برای صدور مجوزها و نیز حدود یکصد هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد همگی نشان دهنده این است که امروز مجلس و دولت در راستای منویات مقام معظم رهبری قدم برمی‌دارد.

وی یادآور شد: اینکه مقام معظم رهبری هر سال را با شعارهای تولیدی و اشتغال‌زایی نامگذاری می‌کنند نشان می‌دهد هنوز در این مسیر باید اقدامات فراوانی صورت بگیرد و امروز اولویت اول کشور ما باید بحث تولید و اشتغال‌زایی در راستای دانش بنیان باشد چرا که امروز تکنولوژی نو می‌تواند برای ما تولید ثروت، اشتغال‌زایی و درآمدزایی کند و ثروت ملی را به شکل جهنده بالا ببرد.

کد خبر 562982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.