مادران شهیدان «هارطون» و «تسلیمی» به دیدار معبود شتافتند

مادر شهید مفقودالاثر «ژرژ کشیش هارطون» پس از ۳۳سال انتظار به فرزند شهیدش پیوست و حاجیه خانم «زینب فیاض»  مادر شهیدان «علیرضا و شمس‌اله تسلیمی» نیز پس از سال‌ها فراق فرزندان دلیر و افتخارآفرینش، به علت بیماری و کهولت سن درگذشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، «ژرژ کشیش هارطون» بیست‌وپنجم بهمن‌ماه ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد و در حال دفاع از کشور به شهادت رسید. مزار او در آرامستان ارامنه تهران است.

پس از پذیرش «قطعنامه ۵۹۸» از سوی عراق حمله‌ای صورت گرفت. ژرژ که باید به مرخصی می‌رفت، اما، روز امضای برگه مرخصی، اطلاع حاصل شد که مرخصی‌ها لغو شده است؛ زیرا حمله‌ای می‌خواهد آغاز شود. سی‌ام تیرماه ۱۳۶۷ در درگیری با نیروهای دشمن، گلوله به او اصابت کرد و به شهادت رسید و پیکرش در منطقه عملیاتی باقی ماند.

مادر شهیدان «تسلیمی» به فرزندانش پیوست

حاجیه خانم «زینب فیاض» مادر شهیدان علیرضا و شمس‌اله تسلیمی نیز پس از سال‌ها فراق فرزندان دلیر و افتخارآفرینش به علت بیماری و کهولت سن درگذشت.

«علیرضا تسلیمی» سال ۱۳۴۶ متولد شد و سال ۱۳۶۵ در منطقه شرهانی عراق به فیض شهادت رسید و شهید «شمس‌اله تسلیمی» سال ۱۳۴۳ دیده به جهان گشود و سال ۱۳۶۳ به مقام جانبازی رسید و سال ۱۳۷۶ به مقام شهادت نائل شد.

کد خبر 562915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.