ترکیب احتمالی بارسلونا و رئال‌مادرید در ال‌کلاسیکو

غیبت کریم بنزما، شاید جدی‌ترین تغییر در ترکیب رئال باشد؛ درحالی‌که ژاوی احتمالاً با همان چینش بازی برابر گالاتسرای به استقبال ال‌کلاسیکو می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، دو تیم رئال‌مادرید و بارسلونا روز یکشنبه دویست و چهل و هشتمین ال‌کلاسیکو را با آمادگی بالایی در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهند کرد.

تیم کارلو آنچلوتی از ژانویه ۲۰۲۱ تاکنون در خانه شکست نخورده است و این آمار که پس از ۲۴ بازی به ثبت رسیده، می‌تواند انگیزه خوبی برای رئال باشد تا در دیدار پیش روی خود نیز پیروز میدان شود. با این حال بارسلونا نیز با هدایت ژاوی احیا شده و در کنار گلزنی‌ها فراوان، خیلی کم گل می‌خورد. بارسا با ۱۱ بازی بدون شکست به مصاف رئال می‌رود و امیدوار است با پیروزی در ال‌کلاسیکو، امید خود به قهرمانی در لالیگا را زنده نگه دارد.

بخش اعظم رنسانس بارسلونا را می‌توان به نقل و انتقالات فوق‌العاده‌ای که این تیم در پنجره زمستانی انجام داد، نسبت داد. فران تورس با مبلغ ۵۵ میلیون یورو از منچسترسیتی به بارسلونا رفت و همچنین پیر امریک اوبامیانگ نیز به صورت رایگان از آرسنال به ترکیب آبی‌اناری‌ها اضافه شد. از سوی دیگر آداما ترائوره به طرز شگفت انگیزی توانسته جایگاه خودش را در ترکیب تیم ژاوی تثبیت کند و خرید بسیار خوبی برای بارسا محسوب می‌شود. وینگر فرانسوی بارسلونا یعنی عثمان دمبله که پیش از این مربی اسپانیایی، همواره از مصدومان بارسلونا بود حالا به روزهای اوج خود بازگشته و شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی تیمش دارد. او می‌تواند در روز غیاب مندی، دفاع چپ رئال مادرید، خط دفاعی حریف را به شدت آزار دهد.

مصدومیت مدافع چپ رئال باعث شده تا کارلو آنچلوتی دو گزینه پیش روی خود برای جانشینی او را بررسی کند. ناچو احتمالاً گزینه اول آنچلوتی در دفاع خواهد بود؛ در غیر این صورت می‌توانیم یک بار دیگر شاهد حضور مارسلو در ترکیب اصلی رئال مادرید در یک مسابقه ال‌کلاسیکو باشیم.

بدون شک مصدومیت مندی، یک معضل برای رئال به حساب می‌آید؛ اما هیچ تردیدی وجود ندارد که مشکل اصلی آنچلوتی غیبت کریم بنزما است. مهاجم فرانسوی به دلیل مشکل عضلانی ساق پا، از میادین دور است و مادریدی‌ها واقعاً نگران هستند که غیبت او را در ال‌کلاسیکو احساس کنند. این مهاجم در این فصل طی ۳۴ بازی در تمام رقابت‌ها ۳۲ گل به ثمر رسانده و یکی از برترین آمارهای خود در مادرید را ثبت کرده است.

لوکا یوویچ، کاملاً از صحنه ترکیب رئال مادرید خارج شده و حتی نتوانسته برای بازی برابر مایورکا روی نیمکت بنشیند؛ در حالی که ای سکو و ماریانو به سختی می‌توانند همان اعتمادی که آنچلوتی به بنزما دارد را به او القا کنند. مارکو آسنسیو، بازیکن دیگری است که احتمالاً از گزینه‌های آنچلوتی باشد اما مورد اعتماد این سرمربی نیست و ادن هازارد نیز اخیراً بیش از یک تماشاگر برای این تیم نبوده است. رسانه‌های اسپانیایی اعتقاد دارند که گرت بیل، گزینه جانشین آنچلوتی برای ال‌کلاسیکو خواهد بود و حضور بازیکن ولزی می‌تواند امیدواری بیشتری را در دل هواداران رئال ایجاد کند.

در آن سوی میدان، بعید است که تیم میهمان تغییرات زیادی را نسبت به ترکیب اواسط هفته در بازی برابر گالاتسرای ایجاد کند. با این وجود، غیبت سرجینیو دست باعث می‌شود که دنی آلوز یا رونالد آرائوخو در پست دفاع راست به خدمت گرفته شوند.

ترکیب احتمالی رئال مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، ناچو؛ کاسمیرو، کروس، مودریچ؛ لوکاس وازکز، بیل و وینیسیوس.

ترکیب احتمالی بارسلونا: تراشتگن، دنی آلوز، اریک گارسیا، پی که، جوردی آلبا؛ فرنکی دی یونگ، بوسکتس، پدری، ترائوره، اوبامیانگ و فران تورس.

کد خبر 562895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.