تلاش شهرهای دانمارک برای ممنوعیت مصرف الکل و ترک سیگار

به‌تازگی دولت دانمارک، پیشنهادی را برای سالم‌سازی جامعه ارائه کرده است که بر اساس آن، مراقبت‌های بهداشتی با تمرکز بر پیشگیری از عادات بد و ارتقای رفاه جوانان انجام خواهد شد. به عنوان بخشی از این اصلاحات، مسئولان دانمارک قصد دارند نسلی عاری از نیکوتین را پرورش دهند و با نوشیدن الکل مبارزه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای پیشگیری از عادت‌هایی نظیر سیگار کشیدن و مصرف الکل، دولت دانمارک ممنوعیتی را اعمال خواهد کرد که از خرید سیگار و سایر محصولات نیکوتینی توسط جوانان متولد شده در سال ۲۰۱۰ و پس از آن جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، دانمارک قصد دارد تعداد مرگ‌ومیر ناشی از این عادت بد را کاهش دهد؛ زیرا سالانه حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.

با توجه به این‌که ممنوعیت خرید سیگار کافی نیست، دولت تلاش‌های خود را برای کمک به افرادی که قصد ترک سیگار دارند، تقویت می‌کند. برای انجام این کار، شهرداری‌ها فعالیت‌های مراکز و دوره‌های ترک سیگار را برای کمک به سیگاری‌هایی که می‌خواهند سبک زندگی سالم‌تری اتخاذ کنند، تبلیغ می‌کند.

جوانان دانمارکی «رکورددار اروپا در نوشیدن الکل» هستند و به همین دلیل، دولت اکنون ممنوعیت‌هایی را برای مقابله با فرهنگ غلط مصرف الکل و عواقب جدی ناشی از مصرف آن، وضع کرده است.

تلاش شهرهای دانمارک برای ممنوعیت مصرف الکل و ترک سیگار

جوانانی که مقادیر زیادی الکل می‌نوشند، در معرض خطر تصادف و خشونت قرار دارند. الکل همچنین می‌تواند بر حافظه و توانایی یادگیری در کودکان و نوجوانان تأثیر بسیار منفی بر جای بگذارد؛ زیرا در این سنین مغز هنوز در حال رشد است و هرگونه آسیب به آن عواقب جبران‌ناپذیری دارد.

چندین شهرداری در دانمارک نیز پیش از این، اقداماتی را برای ممنوعیت مصرف الکل و سیگار کشیدن در شهرهای خود انجام داده بودند. برای مثال، شهرداری آرهوس اخیراً یک طرح هفت ماده‌ای را در رابطه با ممنوعیت مصرف الکل اتخاذ کرده است.

شهرداری فورسو نیز با راه‌اندازی طرحی با عنوان «فورسو سیگار را ترک می‌کند»، به پیشگیری از سیگار کشیدن پرداخت. پس از اجرای این پویش، نتایج نشان می‌داد که ۷۱ درصد از سیگاری‌ها قصد ترک این عادت را دارند. اکنون، دوره‌های ترک سیگار، به اشتراک‌گذاری تجربه‌های ساکنان سیگاری، راه‌اندازی مسابقات سرگرم‌کننده و ارائه کارت‌های هدیه به منظور کمک به ساکنان برای داشتن زندگی سالم‌تر از جمله اقداماتی است که این شهر انجام داده است.

تلاش شهرهای دانمارک برای ممنوعیت مصرف الکل و ترک سیگار

کد خبر 562816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.