تاییدیه استاندارد ایمنی تله‌کابین صفه اصفهان صادر شد

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: تاییدیه استاندارد ایمنی تله‌کابین صفه اصفهان پس از بازرسی‌های متعدد صورت گرفت و ابلاغ الزامات ایمنی و استانداردسازی شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد در بخش‌های مختلف فنی نظیر، عمرانی، مکانیکی و برقی صادر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان اصفهان، «محمود فرمانی» با اشاره به دغدغه اداره‌کل استاندارد استان اصفهان درخصوص حفظ ایمنی تجهیزات ایمنی و بازی در استان، اظهار کرد: با توجه به ورود گردشگران نوروزی به شهر اصفهان و مطرح شدن این کلان‌شهر به‌عنوان یکی از نقاط اصلی تردد مسافران نوروزی، اداره‌کل استاندارد استان از ابتدای اسفندماه امسال، با بازرسی از تمام تجهیزات بازی، به بررسی جزئی موارد ایمنی این مراکز تفریحی پرداخت.

وی با بیان اینکه در این فرآیند، شهربازی‌ها و تجهیزات فاقد تاییدیه ایمنی استاندارد پلمب شد، ادامه داد: طی فرآیندی، مراکزی که درصدد اصلاح و دریافت تاییدیه ایمنی بودند مورد بازرسی‌های جزئی، دقیق و تست مجدد قرار گرفتند و در صورت رعایت الزامات مورد نظر مجموعه، تاییدیه ایمنی دریافت کردند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان تصریح کرد: پیگیری استانداردسازی و ایمن‌سازی مجموعه تله‌کابین صفه به عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ گردشگری اصفهان از سه ماه پیش به صورت جدی مورد بررسی و بازرسی‌های دقیق شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد قرار گرفت و تست‌های مختلفی در خصوص موارد ایمنی و استانداردسازی آن انجام شد.

فرمانی با بیان اینکه در این فرآیند، مجموعه بهره‌بردار تله‌کابین صفه اصفهان نیز اقدامات مختلف عمرانی، فنی، مکانیکی را در دستور کار قرار داد و در بازه سه ماهه، زیر نظر بازرسان شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد، به اصلاح موارد پرداخت، خاطرنشان کرد: در این فرآیند، اقدامات اصلاحی و استانداردسازی مختلفی اجرایی شد و تست‌های مختلف استاندارد، قبل، حین و بعد از انجام فعالیت‌های عمرانی، فنی و سایر اقدامات انجام شد.

وی تصریح کرد: تاییدیه استاندارد ایمنی تله‌کابین صفه اصفهان، پس از بازرسی‌های متعدد صورت گرفته و ابلاغ الزامات ایمنی و استانداردسازی شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد در بخش‌های مختلف فنی، عمرانی، مکانیکی، برقی و سایر بخش‌ها صادر شد و این مجموعه متعهد شد تمام موارد ایمنی را نیز در طول مدت بهره‌برداری اجرایی کند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان، درباره جزئیات فنی اقدامات انجام شده گفت: در طول این اقدامات، پس از آزمایشات مختلف فنی، موارد مورد نظر شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد به مجموعه بهره‌بردار تله‌کابین ابلاغ شد و تعویض شافت‌های معیوب و شافت اصلی (بولویل) تله‌کابین، دمونتاژ، اصلاح و استانداردسازی و مونتاژ ایستگاه‌های اول و دوم انجام گرفت.

فرمانی خاطرنشان کرد: تست‌های مختلف کابل اصلی تله‌کابین، فلکه هرزگرد و شافت اصلی آن، تمام قرقره‌های سیستم کشش، کالسکه سیستم کشش، تست‌های مربوطه روی تمام شفت‌های سیستم کشش و شافت اصلی فلکه هرزگرد، تست‌های مربوطه روی کالسکه سیستم کشش و تست قفل‌های تله‌کابین نیز اجرایی شد و عملیات آن انجام گرفت.

کد خبر 562786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.