۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
شادترین کشورهای جهان اعلام شد

فنلاند برای پنجمین سال متوالی بالاترین رتبه را در گزارش شادی جهانی کسب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شبکه راه حل‌های توسعه پایدار، گزارش شادی جهانی ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد شهروندان بیش از ۱۵۰ کشور چگونه زندگی خود را ارزیابی می‌کنند. با استفاده از داده‌های نظرسنجی جهانی، گزارش جهانی شادی امسال نشان داد که علی‌رغم پدید آمدن چالش‌های بی‌شمار، بحران کووید ۱۹، باعث افزایش خیرخواهی و مهربانی در سراسر جهان شده است.

فنلاند برای پنجمین سال متوالی بالاترین رتبه را در این رده‌بندی کسب کرده و عنوان شادترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است.

شادترین کشورهای جهان اعلام شد

علاوه بر این، گزارش شادی جهانی نشان می‌دهد که این کشور به طور قابل توجهی امتیاز بهتری نسبت به کشورهای دیگر در لیست ۱۰ کشور برتر کسب کرده است. دانمارک با حفظ موقعیت خود، امسال رتبه دوم را کسب کرده، در حالی که ایسلند از رتبه چهارم به رتبه سوم رسیده است. بر اساس گزارش سال ۲۰۲۲، شادترین کشورهای جهان شامل موارد زیر است:

فنلاند

دانمارک

ایسلند

سوئیس

هلند

لوکزامبورگ

سوئد

نروژ

نیوزلند

اتریش

استرالیا

ایرلند

آلمان

کانادا

ایالات متحده

انگلستان

چک

بلژیک

فرانسه

اقتصاددان بلژیکی یان-امانوئل دی نو، در بحث یافته‌های این گزارش توضیح داد جوامعی که از درگیری و فقر شدید رنج می‌برند، در انتهای فهرست قرار دارند. او با ذکر یک مثال اعلام کرد که مردم در افغانستان زندگی خود را ۲.۴ از ۱۰ ارزیابی کرده‌اند.

گزارش جهانی شادی اولین بار یک دهه پیش منتشر شد و به این ترتیب، نسخه ۲۰۲۲ دهمین سالگرد این رویداد است. جفری ساکس، یکی از سردبیران گزارش شادی جهانی، در رابطه با این گزارش گفته است: "یک دهه پیش، دولت‌های سراسر جهان تمایل داشتند که شادی را در مرکز برنامه توسعه جهانی قرار دهند و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل را برای این منظور به تصویب رساندند. گزارش شادی جهانی ناشی از عزم جهان برای یافتن راهی در جهت رفاه جهانی بیشتر است."

ساکس اعلام کرد که نکته اصلی گزارش این است که سه مؤلفه برای رفاه، حیاتی است: حمایت اجتماعی، سخاوت و بخشندگی برای یکدیگر و صداقت دولت.

شادترین کشورهای جهان اعلام شد

کد خبر 562717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.