امکان بازدید از مجموعه میدان امام(ره) تا ساعات پایانی شب

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: هدف اصلی این اداره‌کل برای استان به‌ویژه شهر اصفهان در افق ۱۴۰۴، برنامه‌ریزی برای پایلوت گردشگری ایران است.

علی‌رضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در پاسخ به پرسشی در رابطه با سونامی ورود گردشگر به اصفهان، اظهار کرد: این اداره کل در تعامل با دیگر سازمان‌ها، برنامه مدون و دقیقی برای پذیرایی و ارائه خدمت به گردشگران دارد و ستادها، کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف در جلسات و نشست‌های کاری تخصصی، همراه با سایر نهادها نحوه فعالیت در تعطیلات نوروز را بررسی کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: امروز سطح تعامل بین‌بخشی و بین‌دستگاهی، مطلوب و در مسیر خدمت به مردم و مسافران است تا بتوانند سفری آرام، با نشاط و خوش را تجربه کنند.

ایزدی به ظرفیت‌های اقامتی و اسکان در استان اصفهان ازجمله نهادهای دولتی، خصوصی و خانه‌های بوم‌گردی اشاره کرد و گفت: حتی برای زمان‌های پیک مسافر، استفاده از سالن‌های ورزشی نیز پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده است.

وی افزایش ساعت‌های بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها را راهکار دیگر روبه‌رو شدن با شمار بسیار گردشگر دانست و گفت: این موضوع به‌منظور رضایت مردم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شرایط کرونایی، برای کاستن از ازدحام جمعیتی انجام شده است.

تجربه مسافریار و طرح نوروز بهار

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: ساعاتی که میدان امام (ره) و مجموعه‌های تاریخی و مذهبی آن، ازجمله مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله و عمارت عالی‌قاپو، پذیرای گردشگران خواهد بود، به‌گونه‌ای است که تا هر زمانی که مسافری قصد بازدید از این بناها را داشت، این امکان برای او میسر باشد.

وی اضافه کرد: ساعت‌های انتهایی باز بودن این فضاها و اماکن تاریخی ۲۰ تا ۲۲ شب برنامه‌ریزی‌شده است؛ اما اگر گردشگری بعد از این ساعت‌ها به این بناها مراجعه کرد، می‌تواند از آن‌ها دیدن کند.

ایزدی درخصوص سامانه «مسافریار» نیز اظهار کرد: این سامانه که مدتی قبل با حضور استاندار اصفهان در موزه هنرهای تزئینی ایران رونمایی شد، به حفظ محیط‌زیست و توزیع مناسب و روزآمد خدمات سفر، کمک بزرگی می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: «مسافریار» تجربه‌ای نوین و نانوشته است و اگر ایراد و اشکالی نیز در مسیر آن باشد، به‌مرور تکمیل می‌شود و مردم می‌توانند از خدمات آن به‌خوبی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح «نوروز بهار» در شهرستان‌ها و مناطق مختلف این استان افزود: برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی و محلی در شهرهای مختلف در کنار استقرار راهنمایان گردشگری در مجموعه‌های تاریخی، گردشگری و سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان نیز در طرح نوروز بهار دیده‌شده است.

اصفهان؛ پایلوت گردشگری ایران

ایزدی تصریح کرد: حدود ۶۰۰ نفر در بخش‌های مختلف سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری و یگان حفاظت استان اصفهان به‌عنوان راهنما و مسافریار در ایام نوروز انجام‌وظیفه می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان هدف اصلی این اداره‌کل برای این استان به‌ویژه شهر اصفهان در افق ۱۴۰۴ را برنامه‌ریزی برای پایلوت گردشگری ایران اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن به این هدف به برنامه تخصصی، مستمر و نگاه تخصصی و علمی به صنعت گردشگری همراه با تبلیغات گسترده و فراگیر نیاز دارد که نوروز ۱۴۰۱ می‌تواند سرآغازی برای همین هدف‌گذاری باشد.

به گزارش ایمنا، استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آن‌ها، افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شده است. هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش‌جهان، کاخ چهل‌ستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

این استان با داشتن حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ میهمان‌پذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت پذیرای گردشگران در نوروز ۱۴۰۱ خواهد بود؛ ضمن اینکه علاوه بر کلان‌شهر اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، بیشتر شهرستان‌های این استان ازجمله کاشان، فریدن، سمیرم، فریدون‌شهر، خوانسار، چادگان، شهرضا و نطنز نیز دیدنی‌ها، اماکن مذهبی، باستانی و مناظر بکر و چشم‌نوازی دارند که می‌توانند مقصد سفر مسافران بهار و تابستان باشند.

کد خبر 562707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.