موزه‌ها مؤثرترین آموزگارانِ در دسترس بشریت

استاندار اصفهان گفت: موزه‌ها مؤثرترین و بهترین آموزگارانِ در دسترس برای بشریت در ادوار مختلف تاریخی به‌شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _چهارشنبه، بیست‌وپنجم اسفندماه_ در آیین افتتاح دومین نمایشگاه دستاوردهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان در موزه هنرهای تزئینی، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی باید به ظرفیت آموزشی و تحقیقی موزه‌ها توجه کرد.

وی افزود: موزه در واقع ارتباط میان انسان و مؤلفه‌های هویتی خود را به وسعت تاریخ بازگو کرده و تاریخ را روایتگری می‌کند.

استاندار اصفهان اثر دیگر موزه‌ها را هویت بخشی به انسان‌ها برشمرد و گفت: تلاش کنیم ظرفیت‌های این اماکن و فضاها را بشناسیم و در ادامه آن‌ها را به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: رویکرد ما در این دولت و در استان اصفهان توجه به زیرساخت‌ها و فعالیت‌ها در بخش گردشگری و میراث فرهنگی است.

موزه‌ها مؤثرترین آموزگارانِ در دسترس بشریت

همچنین سرهنگ عبدالرضا عرب‌بافرانی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: وظیفه این یگان، برخورد با جرایم و کشفیات در بخش میراث فرهنگی است که نمونه‌هایی از آن‌ها در نمایشگاه امروز در معرض دید عموم قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخی کشفیات ارائه شده در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارند، اضافه کرد: برخی اشیا نیز خاص و منحصربه‌فرد هستند.

عرب‌بافرانی از استاندار اصفهان درخواست کرد تا تدبیری اتخاذ کند که در فروردین‌ماه و تعطیلات عید شاهد بازگشایی آب در رودخانه زاینده‌رود باشیم.

موزه‌ها مؤثرترین آموزگارانِ در دسترس بشریت

مسافریار؛ همراه آنلاین مسافران نوروزی اصفهان

در ادامه شهرام امیری، مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: امسال برای اولین بار تمام خدمات سفر به‌صورت الکترونیک انجام و ارائه می‌شود.

وی افزود: برای این منظور سامانه مسافریار به‌همت گروهی از جوانان طراحی شده است که امروز به دست استاندار رونمایی خواهد شد.

موزه‌ها مؤثرترین آموزگارانِ در دسترس بشریت

سیدمحمدایمان سروری، مدیر طراحی سامانه مسافریار نیز اظهار کرد: امسال با وجود این سامانه خبری از چاپ نقشه و بروشورهای رنگارنگ نوروزی نیست.

به گزارش ایمنا، استاندار اصفهان بعد از افتتاح سامانه الکترونیک مسافریار، از نمایشگاه دستاوردها و کشفیات باستانی و تاریخی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان در موزه هنرهای تزئینی دیدن کرد.

۳۶ پایگاه حفاظت میراث فرهنگی در ۲۴ شهرستان استان اصفهان فعال هستند و طبق آمار بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی از دوران پیش از اسلام تا ابتدای دوران پهلوی در استان اصفهان شناسایی شده است.

کد خبر 562193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.