سرپرست اداره‌کل موزه‌های کشور منصوب شد

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی در حکمی مرتضی ادیب‌زاده را به‌عنوان سرپرست اداره‌کل موزه‌ها منصوب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در حکم علی دارابی برای مرتضی ادیب‌زاده آمده است: اهتمام بایسته بر امر آموزش و پژوهش، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تشکیل شورای راهبردی و هیئت امنایی موزه‌ها، توجه بایسته بر دیپلماسی موزه‌های در شرایط کنونی و افزایش سطح همکاری‌ها با سایر کشورها، تقویت و حمایت بیشتر از بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی، افزایش تعاملات و همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی، تدوین سند و چشم‌انداز موزه و نقش آن‌ها در توسعه پایدار از جمله اولویت‌های کاری جناب‌عالی است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در نشست معارفه ادیب‌زاده به عنوان سرپرست اداره‌کل موزه‌ها، با اشاره به جایگاه موزه‌ها در کشور گفت: امروز موضوع آموزش و پژوهش در موزه‌ها باید اولویت کار قرار گیرد. همکاری با دستگاه‌ها و و ارتقای دیپلماسی فرهنگی بخشی از مأموریت اداره‌کل موزه‌ها باید باشد.

مرتضی ادیب‌زاده، سرپرست اداره‌کل موزه‌ها نیز ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش گفت: امروز با پیشرفت جوامع ضرورت دارد موضوع آموزش و ارتقای همکارانمان در موزه‌ها به‌عنوان یک اولویت دنبال شود.

ادیب‌زاده، فارغ‌التحصیل دکترای باستان‌شناسی و مدرس دانشگاه است. وی پیش از این معاون سابق میراث‌فرهنگی استان تهران بود.

علی دارابی همچنین از زحمات محمدرضا کارگر، رئیس پیشین اداره‌کل موزه‌های کشور قدردانی و او را به‌عنوان مشاور خود منصوب کرد.

کد خبر 553725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.