روزانه ۱۲۰۰تیم بهداشتی در خدمت مسافران نوروزی هستند

معاون فنی سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزانه هزار و ۲۰۰ تیم بهداشتی سیار و ثابت در خدمت مسافران نوروزی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن فرهادی اظهار کرد: کشیک‌های نوروزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ با نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اماکن عمومی در خدمت مردم هستند.

وی افزود: این تیم بهداشتی، علاوه بر اینکه در رابطه با سلامت و ایمنی غذا تلاش می‌کنند، بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک کارکنان رستوران‌های بین‌راهی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، تفرج‌گاه‌ها، مراکز سیاحتی و زیارتی، پاساژها و هتل‌ها نظارت دارند و با در صورت مشاهده تخلف، موارد را متذکر شده، در غیر این صورت واحد مربوطه پلمب و به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

معاون فنی سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تاکید کرد: از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواسته شده است تا بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتیِ استان‌های مسافرپذیری که با تراکم جمعیت در ایام نوروز مواجه هستند، نظارت مستمر و دقیق‌تری انجام شود.

بیش از ۸۰ درصد خدمات دهندگان در برابر کرونا واکسینه شدند

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت در تعامل با دستگاه‌های مختلف سعی دارند خدمات مطلوبی را از لحاظ بهداشت و ایمنی به مسافران نوروزی ارائه دهند؛ از مردم نیز می‌خواهیم همکاری خوبی را با کارشناسان ما داشته باشند.

فرهادی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد خدمات دهندگان در برابر کرونا واکسینه شدند، تصریح کرد: طرح محدودیت هوشمند کرونایی که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است از بیست‌ویکم آذرماه ۱۴۰۰ تاکنون در حال اجرایی شدن بوده و بر دو اصل مهم واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه بهداشتی استوار است.

وی افزود: کنترل و نظارت اصلی بر اجرای طرح، برعهده وزارت بهداشت بوده و طرح مدیریت هوشمند، خیلی زندگی مردم را محدود نکرده ولی کنترل‌ها را افزایش داده است.

به گزارش ایمنا، تمام هماهنگی‌های لازم با استان‌های مختلف و دستگاه‌های گوناگون برای ارائه خدمات مناسب در نوروز ۱۴۰۱ انجام شده و به طور حتم امسال، مسافران نوروزی خدماتی متفاوت نسبت به سال‌های قبل دریافت خواهند کرد. بازدید و نظارت بر اماکن مختلف ارائه خدمات گردشگری در مناطق مختلف از جمله بوم‌گردی‌ها از سوی این سازمان آغاز شده است؛ ضمن اینکه موزه‌های تاریخ طبیعی که تحت نظارت این سازمان هستند، برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند.

بیشترین جابه‌جایی مسافر در نوروز ۱۴۰۱ از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در نوروز امسال بیش از شش میلیون نفر از سیستم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استفاده خواهند کرد و حجم حمل‌ونقل مسافر از طریق وسایل نقلیه شخصی، روزانه دو میلیون نفر خواهد بود.

کد خبر 562685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.