کمیته نظارت بر تامین اجتماعی در مجلس تشکیل می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته نظارت و بررسی عملکرد مدیریت سازمان تامین اجتماعی کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، حسین حاتمی از تشکیل کمیته نظارت و بررسی عملکرد مدیریت سازمان تأمین اجتماعی کشور خبر داد و اظهار کرد: گزارشات متعددی از عملکرد مدیریت جدید سازمان تأمین اجتماعی کشور در اختیار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته است که بر این اساس این کمیسیون تصمیم به تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر این سازمان را گرفت.

وی با انتقاد از نارضایتی‌های موجود که در بدنه سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد، افزود: تعویق در پرداختی‌ها، کم توجهی به ارباب رجوع به ویژه بازنشستگان، نابسامانی و اختلاف در لایه‌های مدیریتی و به کارگیری بخشی از مدیران از یک طیف خاص بدون توجه به تخصص و شایستگی آنها از جمله محورهای گزارش دریافتی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه نارضایتی‌ها و تعارض منافع در تأمین اجتماعی مسبوق به سابقه بوده است اما متأسفانه اخیراً تشدید شده است، گفت: این نارضایتی‌ها به شخص وزیر منعکس شده است اما کمیسیون اجتماعی نقش نظارتی خود را اعمال خواهد کرد و طبیعتاً قضاوت دقیق پس از راستی آزمایی گزارشات دریافتی به کمیسیون اجتماعی مجلس و نهایتاً به صحن گزارش خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت دستیابی به داده‌های قابل اطمینان‌تر این نظارت و نتایج آن را پیش فرضی برای تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی باید قلمداد کرد.

کد خبر 562621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.