۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
برپایی ۲۰۰ موکب در شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری جشن‌های نیمه‌شعبان در این شهر، گفت: برنامه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی‌ و شهروندی برای زائران، مسافران و شهروندان این شهر در نظر گرفته شده است و با محوریت مناطق یازده‌گانه، ۲۰۰ موکب در سطح شهر برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی مشفقیان با اشاره به ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان در شهر شیراز، اظهار کرد: پس‌از شکل گرفتن ستاد بزرگداشت نیمه شعبان به دستور شهردار شیراز با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در بهمن‌ماه امسال، این سازمان در تدارک برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های نیمه شعبان برآمده است.

وی در خصوص حوزه‌های مختلف اجرای برنامه‌ها، افزود: این برنامه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و شهروندی برای زائران، مسافران و شهروندان شیرازی در نظر گرفته شده است تا جشن‌های باشکوه نیمه شعبان به بهترین شکل برای شهروندان شیرازی خاطره‌ساز شود.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: سازمان فرهنگی شهرداری شیراز علاوه بر آذین‌بندی، فضاسازی و تزئینات شهری با محوریت مناطق یازده‌گانه و برپایی ۲۰۰ موکب در سطح شهر پذیرای شهروندان است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های جشن و مولودی‌خوانی، مدیحه‌سرایی و پذیرایی از شهروندان، از برنامه‌های این موکب‌ها است، گفت: با نزدیک شدن به سالروز میلاد مبارک منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، در راستای حمایت و اعتلای سنت آذین‌بندی محلات در نیمه‌شعبان، پویش مردمی «کوچه‌های انتظار» راه‌اندازی شده که ضمن آن، تصاویر آذین‌بندی‌های مردمی در فضای مجازی ارائه و بازنشر می‌شود.

مشفقیان خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه پویش مردمی کوچه‌های انتظار به درخواست مخاطبان کارگاه تولید کتیبه و پرچم دست‌ساز برگزار شده است که شرکت‌کنندگان در این کارگاه کتیبه‌ها و پرچم‌ها را طبق سلیقه خود نقاشی کردند تا در آذین‌بندی سردر خانه و فضای بیرونی منازل به کار برند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تاکید بر برنامه‌های نورافشانی شهر در نیمه شعبان، گفت: ویژه‌برنامه نورافشانی در شب نیمه‌شعبان، در ۲۵ نقطه شهر شیراز رأس ساعت ۲۱ برگزار خواهد شد؛ علاوه بر این، برنامه‌های متنوع ورزشی از جمله مسابقات در محله‌ها، مسابقات فوتسال، دوچرخه‌سواری، تیراندازی با کمان و پیاده‌روی خانوادگی با در نظر گرفتن مخاطب‌های مختلف و با پیش‌بینی رده‌های سنی متفاوت در مناطق یازده‌گانه شیراز در حال برگزاری است.

مشفقیان ادامه داد: در حوزه اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی شهرداری با برگزاری برنامه‌های جشنواره وقت خوب ازدواج، تقدیر از نوعروس و دامادها در مراسم عقدشان در حرم احمدی و محمدی، برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با عنوان محلات منتظر و برگزاری تورهای یک‌روزه تفریحی با محوریت خانه محلات برای دانش‌آموزان به استقبال ایام نیمه شعبان می‌رود.

وی با تاکید به برنامه‌های فرهنگسراهای شهر در عید بزرگ شعبان، اظهار کرد: در ایام مبارک نیمه شعبان همه فرهنگسراهای سطح شهر با برگزاری جشن، نمایشگاه‌ها، مسابقات و برگزاری تئاتر و نمایش در مکان‌های مختلف شهر به استقبال نیمه شعبان رفته‌اند.

کد خبر 562397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.