پیامک "غیرفعال شدن تلفن همراه به دلیل طرح رجیستری" کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی ثبت اطلاعات تلفن همراه در سامانه همتا به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بنا به گزارش‌های مردمی پیامکی به برخی افراد ارسال شده مبنی بر اینکه "دستگاه شما به دلیل طرح رجیستری غیرفعال خواهد شد" و یک لینک جهت مراجعه کاربران برای تکمیل مشخصات در ذیل این پیامک درج شده است.

وی افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده بعد از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی بانکی جهت دریافت کارمزد تراکنش هدایت می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: مردم به هیچ‌وجه فریب پیامک‌های این‌چنینی را نخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات رجیستری گوشی همراه سایت https:‌//hamta.ntsw.ir است و هر پیامک و تبلیغاتی جهت ثبت اطلاعات رجیستری به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

وی در توصیه به شهروندان اظهار کرد: سامانه همتا برای انجام فرآیندهای فعال‌سازی تلفن همراه هیچ وجهی دریافت نمی‌کند و انجام تمام مراحل ثبت‌نام در این سامانه رایگان است. هموطنان قبل از وارد کردن اطلاعات حساب کارت عابر بانک خود در صفحه یا سایت اینترنتی مراقب سایت‌های جعلی باشند و با هوشیاری سعی بر تشخیص سایت اصلی از فیشینگ داشته باشند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 562312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.