از ممنوعیت تردد خودروها در ساحل سورو تا بازگشایی معابر بافت فرسوده بندرعباس

ممنوعیت تردد خودروها در ساحل سورو، تنظیم و اولویت بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، شفاف سازی شورای ششم شهر، کارهای پوپولیستی، سکوت نکردن در برابر تضییع حقوق مردم و بازگشایی معابر مهم‌ترین دغدغه شهروندان در بافت فرسوده ازمهم‌ترین عملکردهای شورای ششم شهر بندرعباس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بندرعباس بزرگترین بندر ایران، مرکز استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس و جزو کلانشهرهای جنوبی ایران است. بندرعباس به دلیل قرارگیری در منطقه راهبردی و اقتصادی تنگه هزمز یکی از قطب‌های اقتصادی ایران است، بندر شهید رجایی که در این شهر قرار دارد، بزرگترین بندر کانتینری ایران است.

تعامل و همکاری میان شهرداری و شورا ششم شهر بندرعباس با هدف رفع دغدغه‌های شهروندان است و ۱۱ عضو شورای ششم شهر بندرعباس با برنامه‌های متعدد در حوزه عمرانی، خدماتی، ترافیک و گردشگری برای شهر بندرعباس در حال فعالیت هستند که طبق برنامه زمانی پس از آغاز به فعالیت رسمی مدیریت شهری جدید این موارد اعلام و اجرا می‌شوند.

ممنوعیت ورود و تردد خودروها در ساحل سورو در ایام نوروز

پانزدهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستورکار ممنوعیت ورود و تردد خودروها در ساحل سورو در ایام نوروز نیمه دوم اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که برگزار شد و در این جلسه، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس، شهرداری بندرعباس را مکلف کرد در ایام نوروز ایستگاه آتش‌نشانی و نجات غریق موقت در ساحل سورو احداث کند.

احمد کناری نژاد گفته بود شهرداری بندرعباس مکلف شد نسبت به تأمین پارکینگ در ساحل سورو برای شهروندان و مهمانان اقدام نماید بر اساس نظر این کمیسیون، شهرداری بندرعباس باید نسبت به نصب تابلوها در جهت فرهنگ سازی استفاده صحیح از ساحل و ترویج محیط زیست اقدام نماید. همچنین شهرداری باید ظرف مدت یک ماه نسبت به تأمین پارکینگ جهت شناورها در ساحل سورو اقدام کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کره بود برگزاری ورزش‌های بومی محلی و همگانی در ساحل سورو، تعیین محل شنا شهروندان در ساحل سورو نیز از مواردی بود که اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس، خواستار انجام آن توسط شهرداری شدند. همچنین شهرداری بندرعباس مکلف گردید با معتمدین محلات، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی جهت مسدود نمودن ساحل سورو و پارک ولایت همکاری کند.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت بودجه ۱۴۰۱ شهرداری

تلاش‌های شهردار بندرعباس و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر در ایجاد پروژه‌های مرتبط با شهرداری، پروژه‌های شهرداری به دلیل مشکلات مالی که همیشه گریبان‌گیر شهرداری‌ها است، به موقع به بهره‌برداری نمی‌رسد و با توجه به برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهر برای سال آینده امیدواریم این موضوعات به حداقل برسد. نیمه دوم اسفندماه سال گذشته بود که رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرده بود در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری سعی شده اولویت بودجه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشد و از استاندار هرمزگان می‌خواهیم به مجموعه شهرداری کمک کند تا در سال آینده با برنامه‌ریزی، پل پیامبر اعظم (ص) و مهرگان نیز به بهره‌برداری برسد.

فاطمه جراره گفته بود بودجه سال آینده بالغ بر ۲,۵۰۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی و مصوب شده است و سعی شده اولویت بودجه پروژه‌های نیمه‌تمام باشد، پروژه‌هایی که مد نظر است در بودجه باید به صورت واقعی دیده شود تا در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد. پروژه تقاطع غیرهمسطح قدس که از سال ۹۷ شروع شده بود به دلیل مشکلات مالی تا مهرماه امسال تنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و از زمان ورود مهدی نوبانی به عنوان شهردار بندرعباس ۳۰ درصد باقی‌مانده این پروژه نیز تمام شد.

تنظیم بودجه شهرداری بر اساس نیازمندی شهروندان

۶۰ درصد از درآمدهای ارزش افزوده به هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد به امور مربوط به مردم اختصاص داده شده است، چرا که رضایتمندی مردم و کارکنان شهرداری بسیار مهم است. هفته اول اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس در مورد این موضوع اظهار کرده بود بودجه ۱۴۰۱ شهرداری را در راستای برنامه‌ریزی بهتر برای شهر بندرعباس اصلاح کردیم، نکته اصلی این بودجه، واقعی‌سازی بر اساس نیازهای شهر بندرعباس بوده است. توجه ویژه به حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری بندرعباس شده که علاوه‌بر پیشنهاد ۱۰ درصدی شهرداری آن را اصلاح و به ۲۰ درصدی افزایش دادیم، همچنین برای ۸۰۰ نفر از ایثارگران شاغل در شهرداری که تشکیل پرونده داده‌اند، پیش‌بینی حقوقی انجام شده که شهرداری در انجام محاسبات دچار مشکل نشود.

سید محمدرضا موسوی اعلام کرده بود افزایش نظارت در فرآیندهای اجرایی پروژه‌های شهرداری، تاکید بر موضوعات مطالعاتی، بررسی جزئی برای عملیاتی‌سازی فرآیندها، تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت بخشی به اجرای پروژه‌های ویژه در زمینه ایمنی شهری و آتش‌نشانی، توجه بیشتر به نیازهای اجتماعی بانوان و معلولان از جمله ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ است.

وی تاکید کرده بود نیمه‌تمام ماندن پروژه‌ها گلایه شهروندان، اعضای شورا و شهردار را به همراه دارد، مشکلات ترافیکی و بی آرتی و مؤثر نبودن مطالعات در حوزه سرمایه‌گذاری‌های شهرداری چالش‌ساز بوده است. در بودجه سال آینده تاکید شده حتی برای پروژه‌های متوسط نیز بررسی و مطالعات دقیق انجام شود، در سالی که گذشت زلزله و بارندگی شدیدی را شاهد بودیم که بخشی از مشکلاتی ایجاد شده، ناشی از نداشتن برنامه‌ریزی و نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های شهری بود و در تلاش هستیم مشکلات را کاهش دهیم.

شورای شهر به دنبال شفاف‌سازی هستند

حضور هفتگی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در مساجد برای آشنایی با مشکلات مردم و رفع آنها است و به همراه مدیران مناطق مختلف شهرداری در دیدار چهره به چهره با شهروندان مشکلات آنها را از نزدیک می‌بینند و با برنامه‌ریزی در جهت رفع آنها تلاش می‌کنند. هفته اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این خصوص اظهار کرده بود اولویت اعضای شورای اسلامی شهر مساجد محلات کم برخوردار است. در نظام اسلامی نباید منتظر مردم بمانیم که برای رفع مشکلات خود به مدیران شهری مراجعه کنند، بلکه باید در جمع آنها حضور یابیم، مشکلات را دیده و به دنبال رفع آن باشیم.

فاطمه جراره تاکید کرده بود مشکلات محلات اولویت‌بندی شده و در بودجه شهرداری، اعتباری برای رفع مشکلات محلات در نظر گرفته است، در بودجه شهرداری احداث خیابان ۱۶ متری و ترمیم زمین ورزشی در این محله دیده خواهد شد.

وی اعلام کرده بود وقتی شورای اسلامی شهر موضوعی را دنبال می‌کند باید شهرداری برای اجرای آن اقدام کند، حضور شهردار در محلات کمک می‌کند که مشکلات را ببیند و برای رفع آن برنامه‌ریزی کند، امیدوارم حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار در محلات منجر به کاهش مشکلات مردم می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفته بود برخی با طرح موارد و مسائل غیرواقعی مردم را از طرح مشکلات دور می‌کنند، شهروندان بدانند که اعضای شورای اسلامی شهر به دنبال شفاف‌سازی در شهرداری و رفع مشکلات آنها هستند.

کارهای پوپولیستی نکنید

علی‌رغم تذکرات اعضای شورای شهر نسبت به مشکلات پرسنل شهرداری تاکنون هیچ اقدامی از سوی شهردار صورت نگرفته، گویا این موضوع مهم از دغدغه‌های ایشان نیست. نیمه دوم اسفندماه سال گذشته بود عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در سی و دومین جلسه رسمی شورای شهر خطاب به شهردار بندرعباس، اظهار کرده بود از کارهای پوپولیستی بپرهیزند و به مشکلات پرسنل شهر به‌صورت کارشناسی بپردازید. منابع انسانی با توجه به نقش اثرگذار خود بر پویایی، پیشبرد اهداف و توسعه سازمان سرمایه اصلی و روح و یک سازمان محسوب می‌شود و از این حیث، مدیریت مطلوب نیروها و سرمایه‌های انسانی موجبات ارتقای بهره‌وری و به دنبال آن افزایش رضایت ارباب رجوع را فراهم می‌آورد.

احمد کناری‌نژاد گفته بود به عنوان نماینده مردم، خط قرمز شورای ششم را منافع و حقوق شهروندان و پرسنل شهرداری که رکن اصلی در پیشبرد بهتر امور می‌دانیم و در خصوص این مسئله با هیچ شخصی تعارف نداریم. نیاز به عدالت در سیستم اداری را می‌توان به عنوان مهم‌ترین دغدغه‌های نیروها شهرداری نام برد، پرسنل زمانی می‌تواند در مسیر خدمت به مردم گام بردارند که از آرامش و امنیت شغلی برخوردار باشند.

وی تاکید کرده بود شهرداری بندرعباس به جای پیگیری برای اخذ مجوزهای تبدیل وضعیت نیروهای زیرمجموعه در راستای افزایش انگیزه کاری و توان معیشتی پرسنل، به فکر کم کردن حقوق و دستمزد ایجاد اختلاف طبقاتی میان کارکنان و همچنین تعریف جایگاه آنها است.

در برابر تضییع حقوق مردم سکوت نمی‌کنم

شهروندان شهر بندرعباس نگران اختلاف نظرها در شورای ششم هستند، اختلاف نظرات نشان‌دهنده پویایی شورای اسلامی شهر است. معتقد هستم نشانه انقلابی و آزاده بودن، سکوت نکردن در برابر موضوعاتی است که برابر آموخته‌های دینی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و سکوت در برابر آن جایز نیست. اوایل اسفندماه سال گذشته بود که عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود در بیست و نهمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس، اظهار کرده بود بیان نظرات مخالف و موافق در شورا نه تنها جای نگرانی ندارد که نشان از پویایی شورایی است که بر اعتقاد قلبی خود، درست یا غلط ایستاده و بی‌واهمه از هر تهدیدی و مصلحت‌اندیشی به بیان نظر و عقیده خود پرداخته و مجادله و مباحثه می‌کند و این نفس تشکیل شورا است.

یعقوب دبیری‌نژاد گفته بود به درخواست شهروندانی که خواستار حفظ وحدت بودند دو ماه است در برابر هر آنچه که در آخرین نطق خود، وقوع آنها را پیش بینی کرده بودم، سکوت کردم. از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای خدمت به مردم محلات بافت فرسوده کمک گرفتیم، اخبار آن را از شبکه اجتماعی شورا حذف کردند، باز هم سکوت کردیم.

وی اعلام کرده بود از هر آنچه مربوط به حق خودمان به عنوان عضو شورا بود گذشتیم و به مصلحت سکوت کردیم، اما در برابر تضییع حق مردم، کارشکنی در تصویب بودجه غیر واقعی، محدود کردن منابع اعتباری پرداخت حقوق کارگران و کارمندان زحمتکش شهرداری، خام فروشی املاک شهرداری به مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان، نصف کردن غیرمنطقی نصاب معاملات نسبت به سایر کلانشهرهای کشور و ایجاد اختلال عمدی در روند پروژه‌های عمرانی آن هم به اسم نظارت شورای اسلامی شهر لحظه‌ای سکوت نخواهیم کرد.

بررسی حقوق و مزایای کارکنان خدمات شهری

یازدهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار بررسی حقوق و مزایا (شب کاری، تعطیل کاری و اضافه کاری) پرسنل حوزه خدمات شهری شهرداری بندرعباس برگزار می‌شود. ۱۸ دی ماه سال گذشته بود که توجه به نیازهای رفاهی، تأمین و ارتقای سطح رفاه و معیشت پرسنل و سرمایه‌های انسانی یک مجموعه از جمله جنبه‌های تکریم عملی پرسنل آن مجموعه است. توجه به این موارد یکی از مؤثرترین ابزارهای انگیزشی کارکنان در جهت افزایش بهره‌وری، کارایی و عاملی اثرگذار بر تحقق اصل تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع ضروری است.

احمد کناری نژاد تاکید کرده بود یازدهمین جلسه این کمیسیون با دستور کار بررسی حقوق و مزایا (شب کاری، تعطیل کاری و اضافه کاری) پرسنل حوزه خدمات شهری شهرداری بندرعباس ساعت ۱۰ صبح امروز _شنبه ۱۸ دی ماه_ با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون و معاونان شهرداری برگزار می‌شود.

بازگشایی معابر مهم‌ترین دغدغه شهروندان در بافت فرسوده

تخصیص بودجه بین محلات شهر عادلانه نیست و باید نگاه ویژه‌تری به محلات و بافت فرسوده شود، یکی از وعده‌های ما در زمان انتخابات همین مسئله بود که همواره پای حرف مردم بنشینیم و برنامه "هر شنبه پای حرف مردم" را شروع کردیم تا شنوای حرف مردم در محلات مختلف شهر باشیم. نیمه اول بهمن ماه سال گذشته بود که عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفته بود کار شورای اسلامی شهر کار نظارتی و پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات مردم است، ما برای حل و فصل مشکلات مردم وارد شورا شدیم و این مسیر را برای امیدوار کردن مردم به انجام اقداماتی برای کاهش مشکلات دنبال خواهیم کرد. مشکلات متعددی در محلات این شهر وجود دارد که در سال‌های گذشته و به مرور به وجود آمده است، مهم‌ترین مشکل محلات قدیمی و بافت فرسوده مانند محله چاهستانی‌ها مشکل بازگشایی معبر است.

حسن سالاری تاکید کرده بود که تا وقتی این معبر باز نشود مشکل فاضلاب در این منطقه حل شدنی نیست و منطقه را درگیر بسیاری از مشکلات دیگر مانند مشکل آموزشی و بهداشتی می‌کند که شهرداری و دیگر نهادهای شهر باید دست به دست هم بدهند تا این مشکلات را حل کنیم. هدف ما از برگزاری این جلسات پایه‌گذاری و استارت کار برای حل مشکلات است، تخصیص بودجه بین محلات شهر عادلانه نیست و باید نگاه ویژه‌تری به محلات و بافت فرسوده شود.

کد خبر 562191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.