اجرای ۹۰۰ پروژه شهری در سال ۱۴۰۰

شهردار قم باتاکید به اینکه از ابتدای امسال بیش از ۹۰۰ پروژه اجرایی شده است، گفت: این پروژه‌ها با رقمی نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است و بوستان‌های بزرگ و معروف کلانشهرهای دیگر کمتر از ۱۰۰ هکتار مساحت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به افتتاح ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در در ششمین مرحله از افتتاح صد پروژه شهرداری قم، اظهار کرد: از ابتدای سال بیش از ۹۰۰ پروژه با رقمی نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اجرایی شده است و در ششمین مرحله از افتتاح ۱۰۰ پروژه شهرداری قم به مناسبت ایام رجب و شعبان و پایان سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح ۵۱ پروژه زیست‌محیطی و ایمنی شهری هستیم.

وی با بیان اینکه افتتاح فاز نخست بوستان زائر با مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع بوده است، افزود: کلنگ‌زنی فاز دوم بوستان خضر هم در این مرحله انجام می‌شود که در مجموع برای این پروژه‌ها که جزئی از مجموعه پارک هزار هکتاری جنوب شهر قم به شمار می‌رود، ۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار قم با تاکید به بی‌نظیر بودن پارک هزار هکتاری این شهر، گفت: اگر بخواهیم مقیاس پارک یک‌هزار هکتاری را تشخیص دهیم باید به این نکته توجه کنیم که بوستان‌های بزرگ و معروف کلانشهرهای دیگر زیر صد هکتار مساحت دارند و پارک هزار هکتاری قم شاید در کشور بی‌نظیر باشد.

وی با بیان اینکه هر سال پنج پیمانکار برای این پروژه به‌کارگیری شده‌اند تا با هم رقابت داشته باشند، ادامه داد: مجموعه ۱۱ بوستانی که در پارک یک‌هزار هکتاری پیش‌بینی شده است یکی پس از دیگری افتتاح می‌شود و این مجموعه می‌تواند تفرجگاه بسیار خوبی در شهر قم و راهی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها باشد.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: ایجاد مسیرهای پیاده روی، دوچرخه‌سواری و زمین بازی برای کودکان در بوستان یک‌هزار هکتاری شهر قم پیش‌بینی شده است و این اهداف در مسیر ارتقای سلامت و نشاط شهروندان قم است.

وی با تاکید به اینکه شهرداری‌ها و مردم مانند آب و ماهی هستند، گفت: مخارج شهر را مردم تأمین می‌کنند و اعتمادسازی و نشاط و رفاه مردم از موضوعات کلیدی برای شهرداری است؛ شهرداری قم در برنامه اول راهبردی شهر بیشتر دغدغه‌های زیرساختی داشت، اما در برنامه دوم به مسائل نرم افزاری توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

شهردار قم با بیان اینکه شهر هوشمند، شهرداری الکترونیکی، شفافیت و شهرداری شیشه‌ای از موضوعات مورد توجه ما در برنامه‌های آینده است، تصریح کرد: به منظور اهمیت برنامه محوری در شهر اقداماتی که تاکنون انجام شده است در پرتو وحدت و جلوگیری از حرکت سلیقه‌ای بوده است، هر چند کاستی‌هایی وجود دارد، اما باید همه کمک کنیم تا قدم به قدم این کاستی‌ها برطرف شود.

کد خبر 562151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.