۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
افت ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

پیش بینی رفتار نوسانی بین محدوده ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار را برای بیت کوین داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۸ هزار و ۴۱۸ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۹۰ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۵۳۰ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۴۵ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۶۳ دلار و ۷۶ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۸۲ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۵۱ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۸۱ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۷۸۸ دلار

تغییرات: رشد ۲.۸۸ درصدی

سولانا (SOL): ۷۹ دلار و ۲۴ سنت

تغییرات: کاهش ۲.۴۴ درصدی

ترا (Tera): ۹۱ دلار و ۱۶ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۷۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۶۶ دلار و ۳۸ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۴۹ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۱۱ دلار

تغییرات: رشد ۰.۲۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۷ دلار و ۱۷ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۴۳ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

افت ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

حمایت: ۳۵ و ۳۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ هزار دلار

پیش بینی: رفتار نوسانی بین محدوده ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

افت ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۵۱ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۰۹ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۷۸ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۸ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۱۴ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۸ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۵۱ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۱۴ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۶۷۵ میلیارد دلار

افت ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

افت ۱.۸۹ درصدی بیت کوینشاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۱ واحد. افزایش میزان ترس نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

افت ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

افت ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

صرافی بایننس به‌طور رسمی مجوز فعالیت در بحرین را دریافت کرد

صرافی بایننس با حکم رسمی بانک مرکزی بحرین، به‌زودی خدمات قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور ارائه خواهد کرد. بحرین اولین کشور از خاورمیانه خواهد بود که بایننس فعالیت خود را در آن شروع می‌کند. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، روز گذشته در توئیتر اعلام کرد: «این صرافی از طریق بانک مرکزی بحرین، مجوز فعالیت قانونی شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس (GCC) را دریافت کرده است». این مجوز به بایننس امکان می‌دهد تا خدماتی از قبیل پلتفرم معاملاتی، نگهداری و مدیریت سبد سرمایه‌گذاری را برای مشتریان خود در کشور بحرین ارائه کند.

خروج پول از صندوق‌های ارز دیجیتال پس از هفت هفته

برای اولین بار در هفت هفته گذشته، محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، شاهد خروج ۱۱۰ میلیون دلار پول بوده‌اند. پس از رسیدن به بالاترین میزان ورودی سه‌ماهه در دو هفته گذشته، هفته پیش جریان خروج پول از صندوق‌های بزرگ ارز دیجیتال ثبت شده است. بر اساس داده‌های بازار، اخیراً ۶۹.۹ میلیون دلار از صندوق‌های بیت کوین و ۵۰.۶ میلیون دلار از اتریوم سرمایه خارج شده است. علی‌رغم خروج سرمایه از صندوق‌هایی که مستقیماً در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، محصولات سرمایه‌گذاری متمرکز بر سهام شرکت‌های فعال در حوزه بلاک چین همچنان محبوب هستند و هفته گذشته چهار میلیون دلار ورود پول ثبت کرده‌اند.

بیش از ۸۲ درصد از کل وجوه قفل‌شده در دیفای در اختیار پنج بلاک چین بزرگ قرار دارد

طبق گزارش بیت کوین دات‌کام، پنج بلاک چین برتر از نظر مجموع ارزش قفل‌شده (TVL) در فضای دیفای، در حال حاضر بیش از ۸۲ درصد از ۱۹۸ میلیارد دلار ارزش قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای تمام بلاک چین‌ها را در اختیار دارند. بلاک چین‌های اتریوم، ترا، بایننس اسمارت چین، اولنچ و سولانا پنج شبکه برتر از نظر میزان ارزش قفل‌شده در پروتکل‌های خود هستند. اتریوم به تنهایی با ۱۰۸ میلیارد دلار ارزش قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای، ۵۴.۵۹ درصد از کل ارزش قفل‌شده در بلاک چین‌ها را در اختیار دارد.

سرمایه‌گذاری مدیرعامل سابق دیزنی در استارتاپ متاورسی جنیس

بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، رابرت ایگر، مدیرعامل سابق شرکت دیزنی (Disney) به هیئت مدیره استارتاپ متاورسی جنیس (Genies) پیوسته است. رابرت ایگر همچنین اعلام کرده که شخصاً در این شرکت نوپا سرمایه‌گذاری می‌کند و این تصمیم خود برای شرط‌بندی بر روی وب ۳ را با چراغ سبز دادن به یک فیلم امیدوارکننده مقایسه کرده است. ایگر در ماه دسامبر ۲۰۲۱، پس از ۵۰ سال مدیریت شرکت دیزنی را ترک کرد و این اقدام، نخستین حرکت بزرگ او پس از ترک دیزنی محسوب می‌شود. گفتنی است که جنیس امکان ایجاد آواتارهای کارتونی سه بعدی را فراهم می‌کند که می‌توانند لباس‌های دیجیتال منحصربه‌فردی مانند پیراهن‌های مجازی متصل به توکن‌های غیرمثلی را بپوشند.

پروتکل سهام‌گذاری اتریوم سوئل ۳.۷۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد

سوئل (Swell)، پروتکل سهام‌گذاری جدید شبکه اتریوم به ردیف پروژه‌هایی پیوسته است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بتوانند از طریق سهام‌گذاری اتریوم در قرارداد سپرده اتریوم ۲.۰ درآمد کسب کنند. تیم این پروتکل روز دوشنبه اعلام کرد که در دور اولیه تأمین سرمایه خود توانسته ۳.۷۵ میلیون دلار جمع‌آوری کند. گفتنی است که این دور تأمین سرمایه سوئل، به رهبری سرمایه‌گذاران خطرپذیری چون آی‌اواس‌جی ونچرز (IOSG Ventures)، فریمورک (Framework) و آپولو کپیتال (Apollo Capital) به پایان رسید.

تعداد آدرس‌های دارای بیت کوین رکورد جدیدی را به ثبت رساند

به گزارش IntoTheBlock، تعداد آدرس‌هایی که بیت کوین در اختیار دارند، در بحبوحه بهبود بازار ارزهای دیجیتال رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است. داده‌ها نشان می‌دهند که در حال حاضر تقریباً ۴۰ میلیون آدرس، بیت کوین در اختیار دارند. برای مقایسه، کافی است بدانیم که شبکه‌ای مانند کاردانو تنها ۳.۵ میلیون آدرس دارد. IntoTheBlock می‌گوید که با وجود عملکرد منفی در سال ۲۰۲۲، تعداد آدرس‌های دارای بیت کوین همچنان در حال افزایش است و تعداد ۸۸۰ هزار کیف پول جدید ایجاد شده است.

خرید بیش از ۴۹ میلیارد توکن شیبا اینو توسط یک نهنگ بزرگ

طبق داده‌های ویل استاتس، چند ساعت پیش یک نهنگ بزرگ اتریوم ۴۹.۵۶ میلیارد توکن شیبا اینو خریداری کرده و حالا بیش از ۴.۴ تریلیون واحد از این میم کوین را در اختیار دارد. داده‌های اتر اسکن نیز نشان می‌دهد که این سرمایه‌گذار اتریوم، حدود ۱۷ روز پیش نیز ۵۵ میلیارد واحد از این میم کوین را خریداری کرده است.

این نهنگ در اقدام اخیر خود، مجموعاً ۴۹,۶۵۱,۴۳۲,۴۱۲ توکن شیبا اینو به ارزش ۱,۰۹۴,۳۱۷ میلیون دلار خریداری کرده است. اتر اسکن می‌گوید که این کاربر در چند ماه گذشته، مرتباً مقادیری از این میم کوین را خریداری کرده و حالا ۴,۴۰۲,۲۹۱,۳۰۹,۶۳۷ شیبا اینو در کیف پول خود دارد که ارزش آنها به ۹۷.۰۷ میلیون دلار می‌رسد.

بیش از ۳.۸۹ میلیون آدرس در کیف پول‌های خود دوج کوین دارند

بر اساس داده‌های IntoTheBlock، در حال حاضر ۳.۸۹ میلیون آدرس در کیف پول‌های خود دوج کوین دارند. اگرچه ممکن است این عدد چشمگیر به نظر برسد، اما باید یادآور شد که ۳ ماه پیش تعداد آدرس‌های حاوی این میم کوین به ۴.۵۵ میلیون آدرس منحصربه‌فرد رسیده است. گفتنی است که ویل استاتس نیز گزارش داده که در میان ۱۰ دارایی برتر کیف پول‌های نهنگ‌های بایننس اسمارت چین، دوج کوین با سهمی ۳۳ میلیون دلاری جایگاه خود را حفظ کرده است.

مخالفت پارلمان اروپا با محدود کردن بیت کوین و ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار

کمیته امور اقتصادی و پولی (ECON) پارلمان اروپا، ممنوعیت دوفاکتو بیت کوین را رد کرده است. پاتریک هانسن، رئیس بخش رشد و استراتژی استارتاپ آناستاپبل (Unstoppable) در توییتی این خبر را منتشر کرد و گفت که اعضای پارلمان اروپا با ۳۲ رأی در برابر ۲۴ رأی، به عدم تصویب این طرح رأی دادند. گفتنی است که نمایندگان احزاب محافظه‌کار و اصلاح‌طلبان راست‌گرا طرح محدودیت بیت کوین را رد کرده‌اند و احزاب سبز، سوسیالیست‌ها، دموکرات‌ها و چپ‌ها از این لایحه حمایت می‌کردند. پارلمان اروپا پس از آنکه ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار را از پیش‌نویس لایحه حذف کرد، بار دیگر محدودیتی برای استفاده از این ارزهای دیجیتال را به لایحه خود افزود که حالا توسط پارلمان اروپا رد شده است.

بنیان‌گذار ترا یک میلیون دلار روی ۸۸ دلاری شدن توکن لونا شرط بست

دو کوون، مدیرعامل و بنیان‌گذار ترافورم لبز (Terraform Labs) در توئیتر شرطی یک میلیون دلاری درباره آینده توکن بومی شبکه ترا را پذیرفته است. بنیان‌گذار ترافورم لبز شرط بسته که یک سال دیگر، در روز ۱۴ مارس ۲۰۲۳، توکن لونا قیمتی بالاتر از ۸۸ دلار خواهد داشت. دو کوون با یک سرمایه‌گذار ناشناس ارزهای دیجیتال به نام Sensei Algod این شرط را بسته است. Sensei Algod می‌گوید که یک سال دیگر، بهای توکن لونا کمتر از حالا خواهد بود. گفتنی است که هر یک از طرفین به صورت جداگانه یک میلیون دلار تتر به کیف پول امانی جردن فیش، میزبان پادکست UPOnly ارسال کرده‌اند.

ارزش کل قفل‌شده در شبکه کاردانو به ۲۷۱ میلیون دلار رسید

طبق داده‌های دیفای لاما، ارزش کل قفل‌شده (TVL) در اکوسیستم کاردانو در روز ۱۴ مارس به بالاترین حد خود یعنی ۱۸۸.۸۸ میلیون دلار رسید. دیفای لاما در ادامه می‌گوید که ارزش کل قفل‌شده کاردانو با احتساب توکن‌های حاکمیتی سهام‌گذاری شده به شکل چشمگیری بالاتر از ۱۸۸ میلیون دلار است و در واقع، TVL کاردانو اکنون با ثبت رکوردی جدید به ۲۷۱ میلیون دلار رسیده است. شبکه کاردانو شاهد افزایش قابل‌توجهی در کل ارزش قفل‌شده و همچنین افزایش تعداد محصولات غیرمتمرکز بوده است. گفتنی است که پس از راه‌اندازی صرافی‌های غیرمتمرکز ساندی‌سواپ و مین‌سواپ، ارزش کل قفل‌شده شبکه کاردانو با رشدی بیش از ۱۵ هزار درصدی از ۱.۷ میلیون دلار به ۲۷۱ میلیون دلار رسیده است.

ایلان ماسک: بیت کوین، اتریوم و دوج کوین‌های خود را نمی‌فروشم

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در توییترش اظهار کرده که سبد دارایی ارزهای دیجیتال خود را در بحبوحه افزایش نرخ تورم حفظ کرده است. وی در توییترش سؤالی درباره نرخ تورم احتمالی در سال‌های آینده مطرح کرد که مایکل سایلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی گفت که معتقد است تورم آمریکا افزایش می‌یابد و تقاضا برای دارایی‌های کمیابی چون بیت کوین افزایش می‌یابد. ایلان ماسک در پاسخ به اظهارات سایلور گفت که به نظرش دیدگاه وی کاملاً غیرقابل پیش‌بینی نیست. ماسک همچنین در توییترش درباره چگونگی نگهداری دارایی در دوران تورم بالا گفت: «به‌طور کلی بهتر است در شرکت‌هایی که فکر می‌کنید محصولات خوبی تولید می‌کنند و چیزهای فیزیکی مانند املاک سرمایه‌گذاری کنیدایلان ماسک همچنین در این توییت در مورد دارایی‌های ارز دیجیتال خود نیز توضیح داد و گفت که آنها را حفظ خواهد کرد. وی گفت: «من هنوز هم مالک بیت کوین، اتریوم و دوج کوین‌های خود هستم و آنها را نمی‌فروشم.

یکی از بانک‌های بزرگ اروپا سود سهام‌گذاری برای ارزهای دیجیتال پرداخت می‌کند

زودیا (Zodia)، یک استارتاپ اروپایی مرتبط با ارزهای دیجیتال، به‌زودی محصولی جدید راه‌اندازی می‌کند تا سرمایه‌گذاران بتوانند از سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال خود سود دریافت کنند. این استارتاپ که بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) و نورثرن تراست (Northern Trust) روی آن کار می‌کنند، این محصولات مالی جدید را با هدف ایجاد سود برای سرمایه‌گذاران نهادی طراحی کرده است. به گفته ماکسیم دو گوله‌بون (Maxime de Guillebon)، مدیرعامل زودیا، این محصولات سرمایه‌گذاری کمک می‌کند تا معامله‌گران بتوانند از ارزهای دیجیتال خود درآمد بیشتری کنند. او امیدوار است این محصولات در سال جاری آماده ارائه شوند.

ژاپن به صرافی‌ها دستور داد فعالیت خود را با تحریم‌های روسیه مطابقت دهند

بر اساس آخرین اخبار، مقامات ژاپنی به صرافی‌های ارز دیجیتال دستور داده‌اند که از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و بلاروس پیروی و از پردازش معاملات آنها خودداری کنند. این تصمیم به‌دلیل بیشتر شدن نگرانی‌ها نسبت به استفاده روسیه از ارزهای دیجیتال برای دورزدن تحریم‌ها گرفته شده است، زیرا اطلاعات موجود نشان می‌دهند که سرمایه‌داران روسی و بلاروسی علاقه زیادی به این نوع دارایی‌ها دارند. اخیراً گزارش شده بود که بسیاری از روس‌ها به‌دنبال نقدکردن دارایی‌های خود و خرید ملک با ارزهای دیجیتال در کشور امارات هستند. به گفته مقامات ارشد ژاپنی، پرداخت‌های غیرمجاز برای افراد تحریم‌شده، حتی اگر با دارایی‌های دیجیتال انجام شود، مجازاتی سنگین از جمله ۳ سال زندان یا جریمه نقدی یک میلیون ینی را در پی خواهد داشت.

نقشه بازار رمز ارزها

افت ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

افت ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

کد خبر 562063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.