بحران تامین آب در توسعه فضای سبز عینالی

رئیس سازمان عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از وجود ۸۰۰ هکتار فضای سبز در تفرجگاه عینالی تبریز خبر داد و گفت: مشکل اصلی ما در این زمینه، بحران تأمین آب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بابک دانش‌پناه امروز _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم اسفندماه_ در نشستی با خبرنگاران در تفرجگاه عینالی تبریز، اظهار کرد: تلاش می‌شود در سال آینده توسعه امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه در دو مسیر شش کیلومتری و ۳.۵ کیلومتری مشخص شده انجام شود که در صورت ایمن‌سازی این مسیرها و ایجاد زیرساخت‌های اولیه و امکانات مختلف مانند سرویس بهداشتی، امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه برای ایجاد مجموعه‌های تفریحی، ورزشی و رفاهی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به جذب اعتبارات دولتی برای مجموعه عینالی، افزود: در صدد هستیم با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای سال آینده و در سفر رئیس جمهور به تبریز ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی دریافت کنیم که پس از آن می‌توانیم با طراحی چند پروژه سرمایه‌گذاری، به جذب سرمایه‌گذار بپردازیم.

مدیرعامل سازمان عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز ادامه داد: در فصل تابستان که با بحران کمبود آب روبه‌ رو می‌شویم، نگه‌داری و آبیاری فضای سبز تفرجگاه با مشکلاتی همراه می‌شود که برای این منظور چاه‌های آب در سطح شهر، آب را به ۱۲ استخر این مجموعه پمپاژ می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه سازمان عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز برای تکمیل دهکده بوم‌گردی و ساخت چندین سوئیت اقامتگاه کوهستانی، گفت: عینالی ظرفیت تولید ۱۲۵ هزار قطعه گل داشته و ۲۷۸ هزار اصله درخت متشکل از ۹۸ هزار سوزنی برگ و ۱۸۰ هزار پهن برگ دارد.

دانش‌پناه اضافه کرد: پس از تشکیل ستاد استقبال از بهار در مجموعه عینالی، رنگ‌آمیزی تعمیر لامپ، گل‌کاری انبوه، تنظیف، سفره هفت سین و دیگر اقدامات در این راستا انجام شده است.

کد خبر 561939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.