تولید ۱۰۰ هزار گل در گلخانه‌های عینالی شهرداری تبریز

مدیرعامل سازمان عون بن علی شهرداری تبریز گفت: برای گلکاری بهاره تا کنون ۶۳ هزار انواع گل، در گلخانه‌های تفرجگاه عینالی تولید شده و طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۰۰ هزار گل برای کاشت آماده می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، بابک دانش پناه اظهار کرد: به همت متخصصان و کارشناسان سازمان با تولید و کاشت بیش از ۱۰۰ هزار نوع گل به استقبال از بهار ۱۴۰۱ خواهیم رفت.

وی افزود: در حال حاضر ۶۳ هزار انواع گل‌های ناز صورتی، ناز گوشتی و ناز فرانسه تولید شده و آخر اسفندماه با مساعد شدن شرایط آب و هوا در سطح تفرجگاه کاشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان عون بن علی شهرداری تبریز با اشاره به خط مشی سازمان مبنی بر رسیدن به خودکفایی در تولید گل و گیاه، خاطرنشان کرد: با نگاهی ویژه به بخش تولیدات گل‌ها و گیاهان با بهسازی گلخانه‌ها و استفاده از توان کارشناسان متعهد، زمینه برای استفاده بهینه از منابع و کاهش هزینه‌های مالی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به توان تولیدی گلخانه‌های عینالی، طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال ۴۰ هزار گلدان گل نیز به تولیدات گلخانه‌ها افزوده می‌شود و نیاز به خرید گل از شهرها و استان‌های دیگر نخواهیم داشت.

کد خبر 551588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.