عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰

در این بسته خبری ۴۴ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی،اپل iOS 15.4 را با قابلیت Face ID هنگام پوشیدن ماسک منتشر کرد،نمایشگرهای دید سه بعدی بدون نیاز به عینک از راه رسید می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت زنجان به ۲۵۰ گیگابایت بر ثانیه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: از کل ظرفیت پهنای باند اینترنت استان در زمان اوج مصرف ۷۰ گیگابایت بر ثانیه مصرف می‌شود.

۴۴ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رشت گفت: ۴۴ درصد بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

اپل iOS 15.4 را با قابلیت Face ID هنگام پوشیدن ماسک منتشر کرد

اپل امروز iOS 15.4 و iPadOS 15.4 را برای مدل‌های سازگار منتشر کرد. این بروز رسانی شامل چندین تغییر جزئی به همراه یک به روز رسانی بزرگ برای Face ID است. با iOS 15.4، اکنون می‌توان Face ID را در مدل‌های سازگار آیفون پیکربندی کرد تا هنگام استفاده از ماسک صورت کار کند. این ویژگی از طریق ماسک‌ها کار نمی‌کند، بلکه به روشی کمتر امن یعنی اسکن کردن ناحیه اطراف چشم شما بازمی‌گردد.

مایکروسافت قابلیت DirectStorage را برای افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها منتشر کرد

مایکروسافت یکی از قابلیت‌های کلیدی ایکس‌باکس سری ایکس را به ویندوز ۱۰ و ۱۱ می‌آورد. DirectStorage می‌تواند به‌طرز قابل توجهی سرعت بارگذاری بازی‌ها را افزایش دهد.

نمایشگرهای دید سه بعدی بدون نیاز به عینک از راه رسید

محققان دانشگاه سوچو در تایوان نمونه اولیه نمایشگر سه بعدی بدون نیازی به عینکی را ساخته‌اند که از مجموعه‌ای از لنزهای نانوساختار برای تولید تصاویر واقعی‌تر استفاده می‌کند.

سامسونگ گلکسی Xcover Pro 2 با تراشه اسنپ‌دراگون 778G در گیک‌بنچ رؤیت شد

سامسونگ در تدارک معرفی یک اسمارت‌فون جدید از سری گلکسی Xcover است. این هندست تحت عنوان سامسونگ گلکسی Xcover Pro 2 روانه بازار شده و به تازگی با شماره مدل SM-G736B در پایگاه داده گیک‌بنچ رؤیت شده است. فهرست بنچمارک نشان‌دهنده برخی مشخصات کلیدی اسمارت‌فون مقاوم آینده شرکت سامسونگ است. این هندست در وبسایت پایگاه داده گیک‌بنچ ۵ رؤیت شد.

گوشی L شکل سامسونگ با نمایشگر تاشو به طرفین

سامسونگ به تازگی یک اختراع جدید در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسانده است. این پتنت یک گوشی هوشمند L شکل دارای یک صفحه نمایش تاشو است که به سمت بیرون باز می‌شود. می‌توان قسمت کناری گوشی را به سمت پشت تا کرد، بنابراین هم پنل جلو و هم پنل عقبی این گوشی مجهز به نمایشگر خواهند بود.

گوشی‌های سری Redmi K50 با وای فای جدید

شرکت ردمی جزئیات بیشتری در مورد سری Redmi K50 را تأیید کرد. این سری از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند و دارای بلندگوهای استریو Dolby Atmos است.

دسترسی ۹۶۰ خانوار روستایی مانه‌وسملقان به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از ارتقا تکنولوژی ۲ سایت تلفن همراه جهت برخورداری اهالی چهار روستای مانه و سملقان در قالب ۹۶۴ خانوار پرسرعت خبر داد.

کد خبر 561906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.