تخم‌گذاری سوسمار آبی باغ خزندگان در شرایط آکواریومی

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با فراهم کردن شرایط زیستی طبیعی در باغ خزندگان پارک ناژوان، سوسمار آبی یا واتر مانیتور این مجموعه تخم‌گذاری کرد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تخم‌گذاری خزندگان امری طبیعی است، اما این اتفاق در فضای آکواریومی به ندرت اتفاق می‌افتد، از این رو بسیار نادر و قابل توجه است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: " علی غلامی ارجنکی" که به سلطان مار ایران معروف است، به‌عنوان مشارکت کننده مجموعه باغ خزندگان، نهایت تلاش و همت خود را به کار بسته است تا برای زندگی خزندگان و مارها شرایط مناسبی در این باغ فراهم شود و این تخم‌گذاری نادر نتیجه مثمر ثمر بودن این تلاش است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: شرایط نگهداری و به ثمر رسیدن تکثیر حیواناتی همچون سوسمار آبی بسیار سخت است، زیرا به دلیل وزن بالای خانواده این خزنده امکان از بین رفتن و به نتیجه نرسیدن آنها زیاد است، به همین دلیل کارشناسان باغ خزندگان این حیوانات را به مرکز نگهداری تخصصی منتقل و در شرایط بهداشتی و مساعدی نگهداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: محل نگهداری تمساح‌های باغ خزندگان نیز با نظر کارشناسان و متخصصان خزندگان اصلاح شد و مساحت حوضچه آب آنها افزایش پیدا کرد.

قائلی ضمن قدردانی از زحمات مسئول مجموعه باغ خزندگان، گفت: غلامی ارجنکی سال‌های زیادی است که در مجموعه باغ خزندگان میزبان گردشگران و دوستداران خزندگان بوده است و نوروز امسال نیز به همراه خانواده خود که رکورددار گینس در نگهداری و تکثیر و اجرای حرکت‌های نمایشی ویژه با مارها هستند، در کنار گردشگران و بازدیدکنندگان از این مجموعه دیدنی و جذاب خواهند بود.

کد خبر 561796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.