حواشی جشنواره فجر در کمیسیون فرهنگی بررسی شد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد راه اندازی سامانه‌ای کارآمد و اثر بخش در حوزه سینما از سناریو تا اکران فیلم‌ها در سازمان سینمایی کشور در نشست روز گذشته خبر داد.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جلسه فوق‌العاده کمیسیون در راستای تحلیل عملکرد چهلمین جشنواره فیلم فجر و حواشی ایجاد شده آن بود که با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور برگزار شد.

وی افزود: در این نشست اعضای کمیسیون فرهنگی در خصوص حواشی ایجاد شده در آخرین روز جشنواره فیلم فجر انتقادات و سوالاتی داشتند که وزیر فرهنگ و ارشاد به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد چند اقدام جدی برای شکوفایی صنعت سینمای کشور صورت پذیرد؛ در مرحله نخست چشم‌انداز و افق سینمای انقلاب اسلامی در یک برش زمانی مشخص و از آن رونمایی شود، در مرحله بعدی راه‌اندازی یک سامانه کارآمد و اثر بخش در حوزه سینما، از سناریو تا اکران فیلم‌ها در آن ثبت شود تا اگر موضوعاتی خلاف قانون بود بتوان به راحتی جلوی آن را گرفت. همچنین تربیت نیروهای انقلابی که از ضروریات فرهنگ و هنر به ویژه در حوزه سینما است از پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون بود.

منتظری خاطرنشان کرد: در پایان مقرر شد رئیس سازمان سینمایی کشور نشستی را با منتقدان برگزار کند و از زوایای مختلف نقدها را شنیده و با تعامل در صدد رفع آنها تلاش کنند.

کد خبر 561769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.