۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
روند خنثی در بازار رمزارزها

پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین بین محدوده ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار نوسان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۹ هزار و ۸۶ دلار

تغییرات: رشد ۰.۳۸ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۵۹۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۴۳ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۷۰ دلار و ۲۰ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۳۶ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۲۲ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۹۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۰۷ دلار

تغییرات: رشد ۲.۰۱ درصدی

سولانا (SOL): ۸۷ دلار و ۷۰ سنت

تغییرات: رشد ۰.۵۶ درصدی

ترا (Tera): ۹۴ دلار و ۱۵ سنت

تغییرات: رشد ۸.۳۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۱ دلار و ۳۱ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۱۹ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): 0.115 دلار

تغییرات: رشد ۰.۲۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۷ دلار و ۷۳ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۰۴ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

روند خنثی در بازار رمزارزها

حمایت: ۳۵ و ۳۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ هزار دلار

پیش بینی: رفتار نوسانی بین محدوده ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

روند خنثی در بازار رمزارزها

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۴۳ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۱۸ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۶۹ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۸ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۰۸ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۹ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۵۳ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۱۷ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم.)

ارزش کل بازار رمزارزها: هزار و ۷۰۷ میلیارد دلار

روند خنثی در بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین امروز: ۲۳ واحد. افزایش میزان ترس نسبت به روز گذشته.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

روند خنثی در بازار رمزارزها

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهد، به معنای طمع سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ بوده که نشان دهنده طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

روند خنثی در بازار رمزارزها

اخبار بازار رمزارزها

صرافی Gate.io ارائه خدمات به کاربران ایرانی را متوقف خواهد کرد

گیت دات آی‌او (Gate.io)، صرافی چینی ارزهای دیجیتال، اخیراً اعلام کرده است که ارائه خدمات به کاربران برخی کشورها ازجمله ایران و آمریکا را متوقف خواهد کرد. این صرافی در بیانیه اخیر خود اعلام کرده است: «از این پس خدمات ما برای شهروندان و ساکنان آمریکا، کانادا، مالزی، کوبا، کره‌شمالی، ایران، سودان، سوریه، دولت ونزوئلا، کریمه، بنگلادش، بولیوی، اکوادور و قرقیزستان متوقف خواهد شد». علاوه بر این، تیم گیت دات‌آی‌او از کاربران این کشورها خواسته است تا هرچه سریع‌تر سرمایه خود را از این صرافی خارج کنند.

گیت دات آی‌او در بخش دیگری از پیام خود گفته است شهروندان آمریکا، کانادا و ژاپن می‌توانند به معامله ارزهای دیجیتال موجود در لیست سفید این صرافی ادامه دهند و تنها مجاز به استفاده از معاملات آنی هستند و سایر قابلیت‌ها از جمله معاملات آتی و مارجین برای آن‌ها مسدود خواهد شد. این بخش از اعلامیه گیت‌دات‌آی‌او با بندی که به کاربران برخی از کشورها ازجمله کانادا و آمریکا توصیه کرده است تا هرچه سریع‌تر دارایی خود را از صرافی برداشت کنند، تناقض دارد.

قیمت بیت‌کوین با کاهش تورم و تنش‌های جنگی شش رقمی می‌شود

آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، سرمایه‌گذار مطرح و بنیان‌گذار شرکت اسکای‌بریج کپیتال (SkyBridge Capital)، گفته است به‌زودی عوامل اقتصاد کلان با بیت‌کوین سازگارتر و باعث خواهند شد. قیمت این ارز دیجیتال در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده ۶ رقمی شود. اسکاراموچی گفته است وضعیت نرخ تورم تاریخی آمریکا ظرف یک سال «بسیار بهتر» خواهد شد. به گفته او مناقشات روسیه و اوکراین در درازمدت تأثیر کمی روی اقتصاد جهانی خواهد داشت و دلیل آن، تحریم‌های غرب علیه روسیه است که باعث خواهد شد جنگ ادامه‌دار نشود.

ارزهای دیجیتال یکی از بهترین سلاح‌های اوکراین در برابر روسیه است

جو لوبین (Joe Lubin)، بنیان‌گذار کانسنسیس (ConsenSys) و هم‌بنیان‌گذار اتریوم، در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته است ارزهای دیجیتال تاکنون سلاحی قدرتمند برای اوکراین در نبرد با روسیه بوده‌اند. او افزود بحران در اروپای شرقی به نقطه عطفی برای پذیرش مداوم ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: «این لحظه سرنوشت‌سازی برای صنعت ماست و نشان‌دهنده رسیدن به مرحله پذیرش گسترده است. کمک‌های اهدایی به اوکراین نشان داد که فناوری‌های این صنعت بسیار قدرتمند و غیرقابل توقف است». او پیش‌بینی کرده است که به‌زودی دولت‌های بسیاری از ارزهای دیجیتال استقبال خواهند کرد.

مخالفت مدیرعامل مایکرواستراتژی با اصلاحیه لایحه ارزهای دیجیتال پارلمان اروپا

مایکل سایلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی در توییت اصلاحیه لایحه ارز دیجیتال پارلمان اتحادیه اروپا که به دنبال محدود کردن استفاده از مکانیسم اجماع اثبات کار است را بررسی کرده و آن را اشتباهی بسیار بزرگ می‌داند.

مدیرعامل مایکرواستراتژی این ابتکار را تحت عنوان یک «اشتباه تریلیون دلاری» توصیف کرد و به یکی از مهم‌ترین چهره‌هایی تبدیل شد که علیه این لایحه صحبت کرده است. گفتنی است که پارلمان اروپا در لحظه آخر تصمیم گرفت لایحه ارزهای دیجیتال خود را اصلاح کند و اهدافی برای محدود کردن ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار در اتحادیه اروپا در نظر گرفته شود.

هاسکینسون: اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز منتظر هاردفورک کاردانو هستند

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو در توئیتی درباره رشد اکوسیستم کاردانو توضیح داد و گفت که بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) منتظر هاردفورک واسیل (Vasil) برای بهره‌مندی از مزایای آن هستند. براساس رتبه‌بندی پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز که توسط دیفای لاما انجام شده، کاردانو درحال‌حاضر در رتبه ناامیدکننده بیست و هشتم قرار دارد.

این در حالی است که ارزش کل قفل‌شده در شبکه، طی ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است، اما هنوز فاصله زیادی با رقبایی مانند اولنچ، بایننس اسمارت چین، ترا، سولانا و اتریوم دارد.

پیش‌بینی بنیان‌گذار اپل درباره بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری

استیو وازنیک، یکی از بنیان‌گذاران اپل در گفت‌وگو با پادکست وایلد راید فاش کرده که بیت‌کوین در اختیار دارد، اما می‌گوید که هدف او کسب درآمد نبوده است. وازنیک می‌گوید که علاقه‌ای به دنبال کردن قیمت هیچ دارایی ندارد و از روی کنجکاوی بیت‌کوین خریده است.

وی می‌گوید می‌خواسته آن را آزمایش کرده و یاد بگیرد که در آن هنگام بیت‌کوین بسیار بالا رفت. او در ادامه گفت که از این افزایش شدید قیمت ترسیده و تمام بیت‌کوین‌های خود، جز یکی از آن‌ها را فروخته است.

وازنیک گفته از زمانی که در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده، تاکنون دو بازار صعودی را پشت سر گذاشته است. بنیان‌گذار شرکت اپل درباره آینده ارز دیجیتال پرچمدار بازار نیز گفته که فکر می‌کند بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار هم خواهد رسید.

تعداد کیف پول‌های شبکه کاردانو به بیش از ۳.۴ میلیون آدرس رسید

بر اساس داده‌های زنجیره‌ای ارائه شده توسط مساری، تعداد کیف پول‌های باز در بلاک چین کاردانو به بیش از ۳.۴ میلیون آدرس رسیده است. درحال‌حاضر ۳,۴۹۴,۸۸۸ کیف پول در شبکه ثبت شده است که به معنای این است که طی هفته آینده تعداد کیف پول‌ها به احتمال زیاد از ۳.۵ میلیون نفر خواهد گذشت.

مساری می‌گوید که تنها بخش کوچکی از این کیف پول‌های فعال هستند و تعداد آن‌ها از ۱۳۶,۸۰۰ آدرس فراتر نرفته است. این در حالی است که همزمان با افت اکثر ارزهای دیجیتال برتر بازار، بهای توکن کاردانو بیش از دو درصد رشد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۸۱ دلار رسیده است.

صرافی کوین بیس یک برنامه معاملاتی با کارمزد صفر راه‌اندازی کرده است

کوین بیس وان (Coinbase One)، محصول جدید صرافی بزرگ کوین بیس است که در آن معامله‌گران بدون پرداخت هیچ کارمزدی می‌توانند معاملات خود را انجام دهند. در عوض آن‌ها باید مبلغی را برای پرداخت حق عضویت در این برنامه بپردازند. این ویژگی برای معامله‌گرانی خوب است که حجم معاملات زیادی دارند. پشتیبانی تلفنی ۲۴ ساعته و بیمه سرمایه‌های تا یک میلیون دلار در برابر دسترسی‌های غیرمجاز سودجویان، از دیگر مزایای این برنامه است. رقم حق عضویت این برنامه هنوز اعلام نشده است.

انتقاد شدید کاربران از یوگا لبز در پی درخواست اطلاعات شخصی

یوگا لبز (Yuga Labs)، تیم توسعه‌دهنده بورد ایپ یات کلاب، به‌دنبال درخواست اطلاعات شخصی، مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفته است. توسعه‌دهندگان این مجموعه NFT پس از راه‌اندازی پروژه جدید با شرکت انیموکا (Animoca)، از کاربران اطلاعاتی مانند پاسپورت، نام، آدرس و عکس واقعی درخواست کرده‌اند که باعث خشم فعالان این حوزه شده است. یوگا لبز برای همکاری با انیموکا یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده است و سرمایه‌گذاران برای ثبت کیف پول اتریوم خود، باید تأیید احراز هویت مشتریان (KYC) را انجام دهند تا بتوانند وارد مراحل بعدی شوند.

اوکراین با استفاده از ارزهای دیجیتال اهدایی وسایل موردنیاز خود برای جنگ را خریده است

الکس بورنیاکوف، معاون وزارت «تحول دیجیتال» اوکراین، روز جمعه اعلام کرد که این کشور با استفاده از ارزهای دیجیتال اهدایی توانسته است ۵,۵۵۰ جلیقه ضد گلوله، ۴۱۰,۰۰۰ وعده غذایی بسته‌بندی‌شده و ۵۰۰ کلاه ایمنی بخرد. تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به این کشور اهدا شده و تا جمعه هفته قبل حداقل ۱۵ میلیون دلار آن خرج شده است.

علاوه بر ارزهای دیجیتال، چندین توکن غیرمثلی نیز به این کشور اهدا شده که تنها ارزش یکی از این توکن‌ها به نام کریپتو پانک شماره ۵۳۶۴، ده‌ها هزار دلار است. این کشور، هزینه برخی از تسلیحات را مستقیماً از طریق ارزهای دیجیتال پرداخت کرده است.

مجموعه NFT اوکراین مثل موزه جنگی خواهد بود

اوکراین روز یکشنبه جزئیات بیشتری در مورد طرح پیشنهادی خود برای جمع‌آوری وجوه از طریق فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) ارائه کرد. الکس بورنیاکوف، معاون وزارت تحول دیجیتال اوکراین به روزنامه گاردین گفته که توکن‌های غیرمثلی که عرضه خواهند شد، نشان‌دهنده گزارش‌های خبری در مورد جنگ اوکراین و روسیه هستند.

وی در این باره اظهار داشت: «این مجموعه توکن‌های غیرمثلی شبیه به موزه جنگ روسیه و اوکراین خواهد و ما می‌خواهیم روایت خود را در قالب NFT به دنیا بگوییم.

نقشه بازار رمزارزها

روند خنثی در بازار رمزارزها

کد خبر 561766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.