نسبت پرداخت تعهدات مالی شهرداری به دریافت وام منفی شد

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: با توجه به تسویه اوراق سررسید شده سال‌جاری و دیگر تعهدات شهرداری اصفهان، نسبت پرداخت تعهدات مالی شهرداری به دریافت وام، منفی شد.

محسن رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به گشایش‌های مالی صورت گرفته در دوره جدید مدیریت شهری و خدمت‌رسانی‌های لازم در این زمینه، اظهار کرد: هفته گذشته از طریق باز شدن خط ال‌سی و گشایش مالی در این زمینه، نزدیک به پنج هزار تن قیر برای شهرداری اصفهان خریداری و در انبارهای مربوط به مصالح پروژه‌های شهری اصفهان تخلیه شد.

وی با بیان اینکه نیاز به تأمین مصالحی نظیر قیر و میلگرد در پروژه‌های عمرانی اهمیت بسیاری دارد و همواره دغدغه مسئولان سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز بوده است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع و اهمیت تأمین مصالح برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی شهرداری، نزدیک به ۳۲۰۰ تن انواع میلگرد برای پروژه‌های شهرداری و تمام سیمان مورد نیاز پروژه‌ها برای شش ماهه نخست سال آینده تأمین شده است و به این ترتیب، قول اختصاص خط اعتباری پروژه‌های عمرانی اجرایی شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت تأمین مصالح برای اجرای پروژه‌های عمرانی، ادامه داد: نیاز اصلی بیش از ۶۵ تا ۷۰ درصد پروژه‌های شهری و عمرانی اصفهان در این اقلام خلاصه می‌شد که با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، مصالح آن تأمین و بسیاری از دغدغه‌های مهم در خصوص پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر برطرف شده است.

وی ادامه داد: با ورود شهرداری اصفهان به بورس کالا، امکان تأمین مجدد کالاهای مورد نیاز حوزه عمران شهرداری با قیمت مناسب وجود دارد. به این ترتیب شهرداری در سال ۱۴۰۱ دغدغه‌ای در زمینه تأمین مواد اولیه پروژه‌های عمرانی ندارد و در این خصوص هماهنگی‌های لازم با مدیران عمرانی شهرداری انجام شده است.

رنجبر با اشاره به ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان، ادامه داد: اتفاق دیگری که زمینه خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان اصفهان را فراهم می‌کند، خریداری ۹۰ اتوبوس برای شهر اصفهان بود که این اتوبوس‌ها هفته گذشته خریداری شد و توافقنامه آن نیز روز گذشته به امضا رسید.

وی ادامه داد: برای خرید اتوبوس‌های تازه نفس ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با تأمین آن در ابتدای سال ۱۴۰۱، به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه خواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به تعاملات و پیگیری‌های صورت گرفته و با فضای کمک مالی دولت، زمینه آن فراهم شد که از مبلغ چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی هزینه خرید هر اتوبوس، شهرداری حدود یک میلیارد تومان را پرداخت کرده است و دولت بخش باقی‌مانده آن را تأمین خواهد کرد.

وی افزود: این موضوع زمینه استفاده از ظرفیت‌های بهتری برای شهرداری را فراهم خواهد کرد و تلاش ما آن است که ظرفیت‌های بیشتری در این زمینه فراهم و ایجاد شود. بدون شک ورود این اتوبوس‌ها به شهر اصفهان باعث توسعه ناوگان حمل‌ونقلی عمومی خواهد شد.

رنجبر تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به دغدغه‌های اعضای شورای شهر اصفهان در خصوص اقدامات مالی شهرداری، اوراق سررسید شده سال جاری شهرداری اصفهان نیز با تلاش‌های صورت گرفته در معاونت اقتصادی شهرداری، در بانک‌های مربوطه تسویه شده است.

وی افزود: معاونت اقتصادی شهرداری اصفهان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان از تعهدات شهرداری سال ۱۴۰۰ در شش ماه اخیر تأمین کرد و با این اقدام، تراز دریافت وام نسبت به پرداخت تعهدات شهرداری منفی شد و توانستیم تعهدات خود را به خوبی پوشش دهیم و ظرفیت بسیار خوبی برای خطوط اعتباری سال آینده باز کنیم که از برکات آن مردم کلان‌شهر اصفهان بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 561744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.