باشگاه شهراندیشان بازوی مشورتی مدیریت شهری

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان از راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: باشگاه شهراندیشان فاصله بین نخبگان با تصمیم‌گیران شهری را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _دوشنبه، بیست‌وسوم اسفندماه _در جلسه بررسی آئین‌نامه باشگاه شهراندیشان در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: تاکنون جلسات خوبی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری پیرامون راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان برگزار شده که طی آن درباره دقیق‌سازی اهداف، تبیین انتظارات و تدوین فرآیندها در مسیر تحقق باشگاه شهر اندیشان بحث و تبادل نظر شده است.

وی افزود: اسناد پشتیبانی از جمله آئین‌نامه‌ها، محصولات باشگاه شهراندیشان، برون دادها و درون دادها، دستورالعمل‌های عضویت باشگاه طی گفت‌وگوهای مفصل با کارشناسان در حال تدوین است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با حصول نتیجه متکی بر تلاش جمعی در نیمه اول سال آینده شاهد برافراشته شدن پرچم باشگاه شهراندیشان به طور رسمی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باشگاه شهراندیشان عقل منفصل شورای اسلامی شهر، شهرداری و تمام دستگاه‌ها و نهادها تصمیم‌گیر در حوزه شهر خواهد بود، گفت: افرادی که در جغرافیای شهر فعال هستند به دلیل محدودیت‌های زمانی، فنی و تخصصی نمی‌توانند مسائل را دقیق‌تر، جامع‌تر و عمیق‌تر بررسی کنند، لذا راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان این فرصت را ایجاد می‌کند تا موضوعات و مسائل مرتبط با شهر که باید راجع به آن تصمیم‌گیری کنند را در خردی جمعی به اشتراک بگذارند.

نباتی‌نژاد تاکید کرد: بر این اساس تصمیمات این افراد فعال در جغرافیای شهری از این پس مبتنی بر خرد جمعی می‌شود و به نوعی باشگاه شهراندیشان فاصله بین نخبگان با تصمیم‌گیران شهری را کاهش می‌دهد.

وی افزایش احساس تعلق خاطر نخبگان شهری در عرصه تصمیم‌گیری‌های شهری را از دیگر اهداف راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان دانست و گفت: جلوگیری از ایجاد بحران سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد بین نخبگان و تصمیم‌گیرندگان در عرصه مدیریت شهری از دیگر اهداف راه‌اندازی این باشگاه است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بخشی از نخبگان در عرصه مسئولیت‌های شهری وارد می‌شوند و برخی دیگر مسئولیت کسب نمی‌کنند، لذا ممکن است آن طور که باید مشارکتی در تصمیم‌گیری شهری نداشته باشند، راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان و عضویت در این باشگاه این خلأ را از بین خواهد برد و نخبگان شهری نیز در تصمیم‌گیری‌ها مشارکتی فعال خواهند داشت.

وی در خصوص ارکان باشگاه شهراندیشان، اضافه کرد: جمعی از تصمیم‌گیران در حوزه شهرداری و شورای اسلامی شهر موضوعات را رهبری خواهند کرد، اما چیدمان ساختار باشگاه شهراندیشان به نحوی است که علاوه‌بر شهرداری و شورای اسلامی شهر، هر ارگان تصمیم‌گیر در حوزه شهری در هر سطحی از جمله کلان، خرد، میانی و فنی در این باشگاه حضور خواهند داشت، همچنین باشگاه شهراندیشان بازوی مشورتی است که در کنار مجموعه مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

کد خبر 561738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.