افت دما، یخبندان و سرمازدگی در روزهای پایانی هفته/ناپایداری جوی تا سه روز آینده

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال افت محسوس دما و وقوع یخبندان و سرمازدگی محصولات کشاورزی طی روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: وزش باد شدید در غرب و جنوب و بارش پراکنده در سایر مناطق استان تا سه روز آینده ادامه دارد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی ناپایدار تا سه روز آینده بر استان است و برای استان آسمان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، همراه با وزش باد شدید در غرب و جنوب استان و بارش‌های پراکنده در سایر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ادامه تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی در مناطق شرقی، افزود: این وضعیت در مناطق شرقی موجب کاهش دید و اختلال در تردد می‌شود، در مناطق مستعد نیز احتمال رعد و برق انتظار می‌رود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال افت محسوس دما و وقوع یخبندان و سرمازدگی محصولات کشاورزی روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان دو تا سه درجه افزایش خواهد یافت و دمای هوای اصفهان در خنک‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۳ و حداکثر ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی شهرستان خور با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد را گرم‌ترین نقطه استان معرفی کرد و ادامه داد: میمه با دمای دو درجه سانتی‌گراد نیز سردترین نقطه است.

هنرمند با اشاره به ثبت ۳۰ میلی متر بارش در شهرستان سمیرم در شبانه‌روز گذشته، گفت: در شهرستان‌های چادگان ۱۱ میلی‌متر، دهاقان شش میلی‌متر، زرین شهر هفت میلی‌متر، شهرضا دو میلی‌متر، مبارکه دو میلی‌متر، نطنز دو میلی‌متر، فریدون‌شهر چهار میلی‌متر، اصفهان دو میلی‌متر، چوپانان دو میلی‌متر و داران یک میلی‌متر بارندگی ثبت شد.

کد خبر 561716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.