دعوت از باقری برای حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بررسی سناریوهای مختلف در روز گذشته کمیسیون، گفت: مباحث فنی مذاکرات حل شده و مباحث سیاسی باقی مانده است، لذا توقف مذاکرات طبیعی است؛ چراکه مذاکره‌کنندگان باید در پایتخت‌ها تصمیم‌های سیاسی بگیرند.

محمود عباس‌زاده‌مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نشست روز گذشته بدون مهمان و پیرامون مذاکرات وین و بررسی سناریوهای مختلف آن برگزار شد. کماکان اعتقاد داریم مباحث فنی مذاکرات حل شده و مباحث سیاسی موضوع مذاکرات وین است.

وی با اشاره به اظهارات نمایندگان در جلسه روز گذشته، افزود: توقف مذاکرات طبیعی است، مذاکره کنندگان باید در پایتخت‌ها حضور پیدا کنند تا تصمیم‌های سیاسی را در پایتخت‌ها بگیرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایستگاه پایانی مذاکرات همین تصمیم‌گیری‌های سیاسی است، تصریح کرد: غربی‌ها اگر حُسن نیت و جدیت از خود نشان دهند، توافق خوبی حاصل می‌شود در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران زیر بار توافق بد نخواهد رفت.

عباس‌زاده‌مشکینی یادآور شد: با توجه به اینکه باقری به کشور بازگشت، ممکن است در روزهای آتی از وی و وزیر خارجه برای بررسی ابعاد مذاکرات به کمیسیون امنیت ملی دعوت شود البته با توجه به حضور رئیس کمیسیون در تمام نشست‌های مربوطه اطلاعات نمایندگان به‌روز است.

کد خبر 561646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.