هنوز تصمیمی برای بازگشایی زاینده‌رود در نوروز گرفته نشده‌ است

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه هنوز هیچ تصمیمی برای بازگشایی آب زاینده‌رود در نوروز گرفته نشده است، گفت: حجم کنونی سد همچنان برای رهاسازی آب مناسب نیست و با مقدار ایده‌آل فاصله دارد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با بازگشایی آب زاینده‌رود در نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که آب رودخانه زاینده‌رود در این مدت رهاسازی شود اما برای بازگشایی لازم است ابتدا بنا بر درخواست کشاورزان و توافق آنان با جهاد کشاورزی استان، آب‌منطقه‌ای اعلام آمادگی برای بازگشایی آب کند و سپس این موضوع به تأیید استانداری اصفهان برسد.

وی با بیان اینکه جلسات چهارجانبه جهاد کشاورزی، کشاورزان، آب‌منطقه‌ای و استانداری اصفهان برای بازگشایی زاینده‌رود در نوروز ۱۴۰۱ هنوز هیچ خروجی و تصمیمی نداشته است، افزود: جلساتی هم در هفته جاری برای تعیین تابلوی مصارف و منابع در تهران برگزار خواهد شد که ارتباطی با بازگشایی آب زاینده‌رود ندارد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: حجم کنونی سد همچنان برای رهاسازی آب مناسب نیست و با مقدار ایده‌آل فاصله دارد؛ هنوز هیچ تصمیمی برای بازگشایی آب زاینده‌رود در نوروز گرفته نشده است.

زینلیان اضافه کرد: برای بازگشایی آب زاینده‌رود، علاوه بر حجم سد و میزان بارندگی و مسائل مختلف درون استانی و برون استانی در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه درباره اظهارات منتسب به نماینده شهرکرد در مجلس مبنی بر ملی شدن مدیریت زاینده‌رود گفت: این اظهارات حقیقت دارد و پیش از این هم گفته شد مسئولان نباید در خصوص سد زاینده‌رود چنین اظهار کنند.

کد خبر 561624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.