۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مشخصات گوشی هواوی Y9a+قیمت

قیمت گوشی موبایل، یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی هواوی Y9a می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی‌های میان‌رده در سال‌های گذشته، فاصله را با گوشی‌های پرچم‌دار کم کرده است؛ زیرا علاوه بر انجام کارهای روزانه، توانایی اجرای بازی‌ها و کارهای نسبتاً سنگین را نیز دارد. امروزه می‌توان گوشی‌های میان‌رده‌ای پیدا کرد که دوربینی در سطح محصولات پرچم‌دار دارند و عکس‌هایی را با جزئیات بالا ثبت می‌کنند. یکی از گوشی‌های میان‌رده هواوی Y9a نام دارد که نه تنها ظاهر جذابی دارد، بلکه از سخت‌افزار مطلوب و دوربین‌های باکیفیت بهره می‌برد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات گوشی هواوی Y9a می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی هواوی Y9a

ابعاد این گوشی هواوی ۹ * ۷۶.۵ * ۱۶۳.۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۷ گرم است، حسگر اثر انگشت این محصول در لبه سمت راست آن قرار دارد و عملکرد بسیار سریعی دارد به طوری که در کسری از ثانیه احراز هویت کاربر صورت می‌گیرد. در لبه سمت راست گوشی گوشی هواوی Y9a کلید پاور یکپارچه با حسگر اثرانگشت و کلیدهای کنترل صدا قرار گرفته‌اند. روی لبه پایینی، بلندگو، پورت USB 2.0 Type-C و درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه به چشم می‌خورد. لبه بالایی گوشی نیز میزبان جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا و دوربین سلفی پاپ‌اپ است. فریم و قاب پشتی گوشی ذکر شده از جنس پلاستیک است، بنابراین اثر انگشت را جذب می‌کند و نسبت به نمونه‌های شیشه‌ای، مقاومت کمتری در برابر خش و خط دارد. صفحه نمایش گوشی هواوی Y9a کاملاً مسطح طراحی شده است، اما قاب پشتی آن کمی خمیده است تا راحت‌تر در دست قرار بگیرد و کاربران در زمان استفاده از آن احساس بهتری داشته باشند.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی هواوی Y9a

گوشی هواوی Y9a دارای صفحه‌نمایش ۶.۶۳ اینچی با پنل IPS LCD و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و گوشه‌های گرد است. نمایشگر این گوشی دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم ۳۹۷ پیکسل بر اینچ است که وضوح و شفافیت مناسبی در نمایش متون و تصاویر به ارمغان می‌آورد. صفحه‌نمایش گوشی هواوی Y9a چه در حالت دستی و چه در حالت خودکار به روشنایی بیشینه ۳۸۹ نیت و کمترین روشنایی ۱.۹۵ نیت می‌رسد، بنابراین استفاده از دستگاه زیر نور مستقیم آفتاب اندکی چالش برانگیز است. گوشی ذکر شده دو پروفایل رنگی Normal و Vivid را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، هیچکدام از پروفایل‌ها پوشش کاملی از فضای DCI P3 ندارند، به طوری که پروفایل Vivid، با ۸۵.۳ درصد، وسیع‌ترین پوشش را از این فضای رنگی گسترده ارائه می‌دهد و پروفایل Normal، پوشش کاملی از فضای رنگی مرسوم sRGB دارد. گوشی هواوی Y9a فقط یک بلندگوی تک‌کاناله دارد که کیفیت چندان بالایی ندارد و صدای بلندی تولید نمی‌کند.اسپیکر این گوشی تنها برای استفاده معمولی مانند تماس تلفنی و تماشای ویدئو مناسب خواهد بود.

دوربین گوشی هواوی Y9a

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی هواوی Y9a تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی عریض، فوق عریض، تشخیص عمق و ماکرو می‌شود. دوربین اصلی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی و لنز عریض f/1.8 استفاده می‌کند و از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) بهره می‌گیرد. دوربین فوق عریض گوشی از حسگر هشت مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و زاویه دید بسیار عریض ۱۲۰ درجه بهره می‌برد. دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی نیز دارای لنز f/2.4 است، در حالی که دوربین ماکرو از لنز f/2.4 استفاده می‌کند.

مشخصات گوشی هواوی Y9a+ قیمت

سخت‌افزار گوشی هواوی Y9a

گوشی هواوی Y9a از تراشه ۱۲ نانومتری Helio G80 مدیاتک قدرت می‌گیرد، این تراشه از ترکیب دو هسته قدرتمند Cortex-A75 با فرکانس بیشینه ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز به عنوان CPU در کنار ماژول دو هسته‌ای و ۹۵۰ مگاهرتزی Mali-G52 به عنوان GPU استفاده می‌کند. گوشی هواوی Y9a در دو نسخه با رم شش یا هشت گیگابایتی LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی UFS 2.1 با قابلیت ارتقا حافظه از طریق درگاه اختصاصی Nano Memory به فروش می‌رسد.

نرم‌افزار گوشی هواوی Y9a

گوشی هواوی Y9a با اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10.1 به فروش می‌رسد و از سرویس‌های موبایل هواوی (HMS) بهره می‌برد. از اپلیکیشن‌های سازگار با HMS می‌توان به اوتلوک، اسکایپ، توئیتر، اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و ویز اشاره کرد.

باتری گوشی هواوی Y9a

انرژی مورد نیاز گوشی هواوی Y9a با استفاده از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌امپر ساعتی تأمین می‌شود؛ این محصول میان‌رده با شارژر ۴۰ واتی SuperCharge عرضه می‌شود، بنابراین باتری گوشی را می‌توان ظرف ۳۰ دقیقه از صفر به ۷۰ رساند.

مزایای گوشی هواوی Y9a

  • شارژر
  • بهبود سازگاری اپلیکیشن‌ها با HMS
  • شارژدهی
  • عملکرد دوربین عریض در طول روز
  • صفحه‌نمایش

معایب گوشی هواوی Y9a

  • ناسازگاری با عموم اپلیکیشن‌های گوگل
  • دوربین‌های اضافه ناکارآمد

قیمت گوشی هواوی Y9a

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی هواوی Y9a به دلیل تنوع در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی و همچنین تفاوت رنگ بین پنج میلیون و ۹۹۹ هزار تومان تا شش میلیون و ۲۵۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 561555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.