کلاهبرداری سایبری در پوشش قالی‌شویی و نظافت منزل

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی سال، درخصوص آگهی‌های جعلی در قالب خدمات نظافت منزل و قالی‌شویی هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال، تبلیغات گسترده‌ای از سمت کلاهبرداران و سارقان سایبری تحت عنوان قالی‌شویی و نظافت منزل در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های درج آگهی، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اعلام قیمت‌های پایین از سوی تبهکاران، ترفندی برای فریب مردم است، افزود: معمولاً در این تبلیغات هیچ اشاره‌ای به آدرس کارگاه قالی‌شویی یا شرکت خدماتی نمی‌شود. به‌کارگیری نیروی خدماتی برای خانه تکانی از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی امری اشتباهی است که شهروندان باید برای به‌کارگیری نیروی خدماتی در ایام خانه تکانی نوروز، از شرکت‌های خدماتی ثبت شده استفاده کنند.

اجاره دفتر و تهیه اسناد جعلی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با توجه به افزایش مشتریان این صنف در روزهای پایانی سال، برخی شرکت‌ها با اجاره دفتر و تهیه اسناد جعلی، به فعالیت می‌پردازند و پس از جمع‌آوری فرش‌های شهروندان با تعطیل کردن دفتر، متواری می‌شوند.

وی تصریح کرد: شهروندان برای اطمینان از صحت آگهی‌های مندرج در مطبوعات، معابر عمومی و فضای مجازی برای نظافت خانه و قالی‌شویی به سایت اتحادیه قالی‌شویان و مراکز مجاز دارای پروانه خدمات منزل مراجعه کنند و حتماً شماره تماس این مراکز را از سامانه ۱۱۸ دریافت کنند.

هنگام به‌کارگیری نیروی خدماتی، منزل را ترک نکنید

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان هنگام به‌کارگیری افراد برای نظافت، منزل را به هیچ عنوان ترک نکنند، مراقب اشیا و اموال قیمتی خود باشند و به درخواست‌های مشکوک و غیرمعقول افراد توجه نکنند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی، با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 561387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.