استفاده از شاتل‌های خودران در عربستان سعودی

پروژه‌های جدید عربستان سعودی شامل به‌کارگیری شاتل‌های برقی خودران برای حمل‌ونقل افراد و استفاده از تراکتورهای یدک‌کش برقی برای جابه‌جایی کالاها در فرودگاه‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت حمل‌ونقل و خدمات لجستیک عربستان سعودی برای حمایت از طرح استفاده از خودروهای خودکار در کشور خود، یادداشت تفاهمی با شرکت ناویا امضا کرد. این پروژه‌ها شامل استفاده از شاتل‌های برقی برای حمل‌ونقل افراد و همچنین به‌کارگیری تراکتورهای برقی برای حمل‌ونقل کالا در فرودگاه‌ها و مکان‌های صنعتی می‌شود.

هدف از این توافق، استفاده گسترده از خودروهای خودران سطح چهار در سراسر شبه‌جزیره عربستان است. پروژه جدید به این کشور کمک می‌کند تا به یکی از اولین بازارهای جهان تبدیل شود که ناوگان بزرگ شاتل را در قلمرو خود مستقر می‌کند.

ناوگان بدون کربن، نقش اساسی در ساخت شهرهای آینده، ایجاد هوای پاک و زندگی بهتر، مطابق با چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی خواهد داشت که یک چارچوب استراتژیک برای کاهش وابستگی به نفت محسوب می‌شود.

استفاده از شاتل‌های خودران در عربستان سعودی

سوفی دزورمیر، مدیر عامل شرکت ناویا در این‌باره گفت: "ما مشتاقانه منتظر شروع همکاری با عربستان سعودی هستیم تا استفاده از ناوگان جدید را برای افراد و کالاها سرعت بخشیم و برای ساختن آینده‌ای مستقل و مشترک کمک کنیم."

وی افزود: حمل‌ونقل زیست محیطی و متصل نه‌تنها جابه‌جایی افراد و کالاها را بهبود می‌بخشد، بلکه برای کل جامعه عربستان مفید خواهد بود."

کد خبر 561354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.