نیاز فوری مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان به تامین اعتبار

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به اهمیت افزایش کیفیت خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی به عنوان خط اول حفاظت از سلامت مردم، از همه خیران و سازمان‌های اجتماعی که توان مشارکت در تأمین اعتبار لازم را دارند، درخواست می‌شود به یاری اورژانس بیایند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد حیدری اظهار کرد: مرکز فرماندهی عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، به‌طورمیانگین روزانه پاسخ‌گوی بیش از دو هزار و ۵۰۰ تماس امدادخواهان از ۱۶ شهرستان بزرگ استان اصفهان است.

وی افزود: از اردیبهشت‌ماه سال جاری، ستاد اورژانس استان اصفهان به بهره‌برداری رسید اما به علت تخصیص نیافتن اعتبارات لازم، امکان انتقال مرکز فرماندهی عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی به مکان جدید وجود ندارد.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با بیان اینکه آماده‌سازی فضا و امکانات لازم برای انتقال اتاق فرمان ۱۱۵ به محل جدید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مرکز اورژانس استان است، تصریح کرد: فرسودگی تجهیزات و کمبود امکانات و فضای لازم در اتاق فرمان فعلی علاوه بر افزایش فشار کاری بر کارشناسان ۱۱۵، مشکلاتی در برقراری ارتباط و فرماندهی عملیات امدادرسانی اورژانس ایجاد کرده است و با توجه به ارتباط مستقیم کیفیت خدمات اورژانس با سلامت مردم، فراهم‌سازی این امکانات نیاز به توجه ویژه و فوری دارد.

۵۰ میلیارد تومان، اعتبارات لازم جهت آماده‌باش در شرایط اضطرار

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای فراهم‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای جابه‌جایی مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان، ادامه داد: حداقل بودجه موردنیاز برای راه‌اندازی این مرکز در مکان جدید حدود ۳۰ میلیارد تومان است که با فراهم‌سازی استانداردهای لازم جهت پیشگیری از اختلالات احتمالی در عملکرد اورژانس پیش‌بیمارستانی و آماده‌باش در شرایط اضطرار، این مبلغ به حدود ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

حیدری به نقش مهم خیران و مشارکت دیگر سازمان‌ها در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت افزایش کیفیت خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی به عنوان خط اول حفاظت از سلامت مردم، از همه خیران و سازمان‌های اجتماعی که توان مشارکت در تأمین اعتبار لازم را دارند، درخواست می‌شود به یاری اورژانس بیایند.

وی اضافه کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی، ۲۴ ساعته در همه ایام سال به صورت رایگان، در شرایط اضطراری به یاری امدادخواهان می‌شتابد و خیران با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانند در نجات جان بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سال سهیم باشند.

کد خبر 561275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.