هفته بادی در انتظار اصفهان/طوفان گردوخاک در شرق و بارش در غرب تا ۵ روز آینده

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزایش ابر و وزش باد شدید، بارش باران و برف در غرب و جنوب استان و بارش‌های پراکنده در دیگر مناطق را پدیده غالب در پنج روز آینده اعلام کرد و گفت: هشدارهای لازم درباره بارش و وزش باد در غرب و شرق استان اعلام شده است.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار طی پنج روز آینده در استان است و آسمان در این مدت قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد شدید است، بارش باران و برف در غرب و جنوب استان و بارش‌های پراکنده در دیگر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی وزش باد شدید در مناطق شرقی را همراه با گردوخاک محلی و کاهش دید دانست و افزود: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان دو تا چهار درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین زمان به ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، ادامه داد: کمینه دمای هوا در صبح فردا نیز به ۱۰ درجه خواهد رسید همچنین گرم‌ترین شهر استان خوروبیابانک با ۳۰ درجه و خنک‌ترین شهر بوئین و میاندشت با منفی یک درجه است.

وی درخصوص میزان بارش‌ها در شبانه‌روز گذشته، اظهار کرد: ۲.۴ میلی‌متر بارش در شهرستان نطنز، بوئین‌ومیاندشت ۱.۴ میلی‌متر، چادگان ۱.۳ میلی‌متر، داران ۱.۴ میلی‌متر، دهاقان ۱.۱ میلی‌متر، دهق ۱.۲ میلی‌متر، نطنز ۲.۴ میلی‌متر و در یگر شهرهای استان کمتر از یک میلی‌متر بارش ثبت شد.

علی‌عسگریان وزش باد، طوفان لحظه‌ای و کاهش دید را پدیده غالب این هفته در استان اصفهان دانست و ادامه داد: هشدارهای لازم درباره بارش و وزش باد در استان اعلام شده است که در مناطق شرقی به شکل طوفان لحظه‌ای ادامه خواهد داشت.

کد خبر 561214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.