عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰

در این بسته خبری افزونه جدید Code Verify واتس‌آپ، آیفون SE ۲۰۲۲ دارای ۴ گیگابایت رم،مهلت ثبت‌نام دوره فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور و تاییدساخت بازی موبایل Call Of Duty: Warzone می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

افزونه جدید Code Verify واتس‌آپ

Code Verify همان سطح امنیت یک برنامه بومی را در ویندوز، iOS یا اندروید تضمین می‌کند. مدت کوتاهی پس از اینکه تیم توسعه‌دهنده واتس‌آپ پشتیبانی همزمان چند دستگاه را در نسخه بتای خود فعال کرد، یک افزونه جدید مرورگر را نیز معرفی کرده است. این افزونه Code Verify نام دارد و تنها هدف آن اطمینان از ایمن‌بودن نسخه وب واتس‌آپ بوده و اینکه رمزگذاری انتها به انتها به خطر نیفتاده است. واتس‌آپ می‌گوید که پس از راه‌اندازی پشتیبانی چند دستگاهی، تعداد فزاینده‌ای از لاگین‌های وب واتس‌آپ را مشاهده می‌کند و این بدان معنی است که برنامه وب به‌طور طبیعی در برابر حملات مقاومت کمتری دارد.

آیفون SE 2022 دارای چهار گیگابایت رم

آیفون SE جدید اپل (۲۰۲۲) با چهار گیگابایت رم عرضه می‌شود که توسط پلتفرم بنچمارک Geekebench تأیید شده است. این مقدار رم به اندازه رم آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی است که از چیپست A15 Bionic نیز استفاده می‌کنند. کارت امتیازی Geekbench برای SE (2022) تأیید می‌کند که در تست تک هسته‌ای، حدود ۱۶۹۵ امتیاز کسب کرده است که قابل مقایسه با سری آیفون ۱۳ است و ۴۰۲۱ امتیاز در بخش چند هسته‌ای دارد که کمی کمتر از آیفون‌های برتر است.

اوپو ریلمی ۹ و ریلمی 9SE را با مشخصات و قیمت جذاب معرفی کرد

اوپو حدود یک ماه پیش گوشی‌های ریلمی ۹ پرو و ریلمی ۹ پرو پلاس را رونمایی کرد. حالا نوبت به نسخه‌های غیرپرو یعنی ریلمی ۹ و ریلمی 9SE رسیده تا این خانواده را تکمیل کنند.

نقش بازی‌های تمرینی و مکان‌محور در افزایش تحرک کودکان

بی‌تحرکی به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در ابتلا به بیماری‌های مزمنی همچون بیماری قلبی - عروقی، دیابت نوع دوم و چاقی شناخته شده است؛ تکنولوژی همانند بازی‌های دیجیتالی نقش پیچیده‌ای در بی‌تحرکی دارد. بازی‌های دیجیتالی معمولاً بخاطر ایجاد سبک زندگی بی‌تحرک مخصوصاً در کودکان و نوجوانان مقصر شناخته می‌شوند. اگرچه بازی‌های تمرینی (بازی‌های دیجیتالی که با تمرینات ورزشی ترکیب شده اند) باعث لذت‌بخش کردن تمرینات بدنی برای مصرف‌کنندگان و افزایش قابل توجه میزان انرژی مصرفی در فعالیت‌های کم‌تحرک می‌شود.

تراشه M2 Ultra احتمالاً دارای ۲۴ هسته CPU خواهد بود

تراشه M2 Ultra جدیدترین دستاورد پردازشی اپل محسوب می‌شود که به‌تازگی به‌عنوان قلب تپنده مک استودیو رونمایی شد. در حقیقت تراشه یادشده یک SoC (سیستم-روی-چیپ) فوق‌العاده قدرتمند محسوب می‌شود که اساساً به‌واسطه رابط انقلابی اولترافیوژن (UltraFusion) از دو تراشه M1 Max تشکیل شده است. فناوری ویژه اتصال Die که به دو تراشه اجازه می‌دهد تا بدون تأخیر و به‌عنوان تراشه‌ای واحد با یکدیگر کار کنند و عملکرد پردازشی را به سطوح جدیدی برسانند.

گوشی‌های گلکسی A73 و A53 به زودی معرفی می‌شود

یکی از معروف‌ترین افشاگران توییتری دنیای فناوری پوستری منتشر کرده که به نظر می‌رسد به رویداد آنپکد بعدی سامسونگ برای معرفی گوشی‌های هوشمند سری A تعلق داشته باشد. چند روز قبل نیز یک سایت کره‌ای از برگزاری رویدادی برای معرفی گوشی‌های هوشمند میان رده سامسونگ در اواسط ماه مارس سال جاری میلادی خبر داده بود.

مشخصات کلیدی ردمی K50 پرو و ردمی K50 پرو پلاس به‌طور رسمی اعلام شد

ردمی K50 پرو و پرو پلاس از الگوی طراحی جدید میکرو کریستالی نانو بهره گرفته و دارای عناصر کریستالی درخشان به شکل ذرات یخ خواهند بود. حساب‌کاربری ردمی در شبکه اجتماعی Weibo جزئیات بیش‌تری از این افکت ویدئویی جالب را به معرض نمایش گذاشته است. هر دو مدل ردمی K50 پرو و پرو پلاس مجهز به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با قابلیت OIS به‌همراه دو سنسور دیگر درون یک ماژول مستطیلی‌شکل هستند. شیائومی تأیید کرده که توان پردازشی ردمی K50 پرو از طریق تراشه Dimensity 8100 ساخت مدیاتک تأمین خواهد شد؛ در حالی‌که ردمی K50 پرو پلاس با پلتفرم قدرتمندتر Dimensity 9000 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

مهلت ثبت‌نام دوره فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد

مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش تا چهارشنبه _بیست و پنجم اسفندماه_ جاری تمدید و دفترچه راهنمای ثبت نام داوطلبان نیز اصلاح شد. بر این اساس هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت‌نام و در آزمون مربوط شرکت کند و متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن شخصاً به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

وزیر ارتباطات: همه عوامل برای تبدیل ایران به «هاب» منطقه‌ای ترانزیت دیتا فراهم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه عوامل برای تبدیل ایران به «هاب» منطقه‌ای ترانزیت دیتا فراهم است، گفت: با اجرای این طرح، پایداری خدمات ترانزیت کشور و سهم ما از ترانزیت ارتباطات در منطقه افزایش و شرایط رقابتی برای ارائه خدمات ترانزیت دیتا به کشورهای همسایه بهبود خواهد یافت.

تأثیر قطعی پهنای باند بین‌الملل بر کیفیت اینترنت

قطعی فیبر دریایی و کاهش ظرفیت پهنای باند بین‌الملل، برخی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت در ساعات پیک ایجاد می‌کند و به کاهش کیفیت و سرعت کاربران منجر می‌شود.توسعه نقاط اتصال کشور به اینترنت در سال‌های گذشته حاکی از آن است که در حال حاضر تقریباً در همه مرزهای غربی، شمالی و جنوبی ما اتصال اینترنت داریم. به همین دلیل امکان قطع اینترنت کشور به یک باره به‌دلیل قطعی یک مسیر تقریباً وجود ندارد؛ زیرا اگر از یک ورودی قطعی اینترنت داشته باشیم، می‌توان آن را از ورودی‌های دیگر جبران کرد.

رندرهای گوشی Sony Xperia Ace III منتشر شد

هر چند وقت یکبار شرکت سونی از Xperia Ace جدیدی رونمایی می‌کند. مجموعه‌ای از گوشی‌های کوچک منحصر به فرد ژاپنی که نسخه اصلی آن در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. پس از آن گوشی هوشمند Ace II در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و اکنون نسخه سومی از این سری در راه است.

ایجاد اولین پارک علم و فناوری مهارتی کشور در کرج

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اولین پارک علم و فناوری مهارتی کشور در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای کرج به صورت پایلوت در کشور ایجاد می‌شود.

ساخت بازی موبایل Call Of Duty: Warzone رسماً تأیید شد

اکتیویژن رسماً تأیید کرد که دومین بازی موبایل خود در دست ساخت است. احتمالاً می‌دانید که چند روز قبل اکتیویژن در یک آگهی اعلام کرد به دنبال افرادی است که در ساخت بازی‌های موبایل تجربه دارند.

کد خبر 561192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.