بیانیه گام دوم انقلاب سند راهبردی و چشم‌انداز نسل‌های آینده ایران است

رئیس‌جمهور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند راهبردی و چشم‌انداز نسل‌های آینده ایران و الهام‌بخش ملت‌های مسلمان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور، سیدابراهیم رئیسی در پیامی به کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث اظهار داشت: بیانیه گام دوم برآمده از مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و غایت و تصویر آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی جهت اتصال به انقلاب جهانی حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (ارواحنا فداء) است.

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط

توجه به مسائل اجتماعی، جامعه سازی و تمدن سازی ناشی از جامعیت اسلام است. قرآن حکیم، قیام مردم به عدالت را مهمترین هدف رسالت انبیا و نزول کتب آسمانی و احکام الهی برشمرده است.

ملت‌های فراوانی در طول تاریخ برای رهایی از ظلم و سلطه گری‌ها تلاش کرده‌اند، اما تاریخ، کارنامه چندان موفقی از این تلاش‌ها ارائه نمی‌کند و معدود انقلاب‌های به ظاهر موفق نیز به جز تغییر حکومت‌ها، آرمان‌های خود را در پای منافع قدرت‌های سلطه‌گر و دست نشاندگان داخلی آنها ذبح شده دیده‌اند.

اما انقلاب شکوهمند ملت ایران، بیش از چهل سال پرافتخار را بدون خیانت به اهداف و آرمان‌های خود سپری کرده است و تحت مدیریت ولایت فقیه جامع الشرایط و با هدایت رهبری فرزانه و دانشمند، آماده ورود به مرحله اصلاح ساختارهای درونی، جامعه پردازی و تمدن سازی می‌شود.

سلام و صلوات خداوند بر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) و شهدا و جانبازان و مجاهدان صادقی که زمینه ساز انقلابی عظیم شدند و عرصه‌های قیام و مجاهدت و کمال انسانی را در عرصه‌های مختلف زندگی در برابر چشم جهانیان به تصویر کشیده و الگوی تمام عیار استقلال خواهی و مواجهه با استکبار و سلطه‌گری را نمایان نمودند.

و درود بر رهبر عزیز انقلاب که با تدبیر، این راه را با صلابت ادامه داده و زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی در مرحله دوم انقلاب گردیدند و اهداف و مؤلفه‌های اساسی انقلاب را با صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین کرده و چشم‌انداز آینده انقلاب را روشن نمودند.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند راهبردی و چشم‌انداز نسل‌های آینده ایران و الهام بخش ملت‌های مسلمان است. بیانیه‌ای که برآمده از مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و غایت و تصویر آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی جهت اتصال به انقلاب جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداء) است و نگارنده روشنفکر و فرهیخته ی آن، طی طریق انقلاب اسلامی را بر مبنای عقلانیت، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی ترسیم نموده است.

محورها و موضوعات این بیانیه، بر مبنای شناخت ظرفیت‌های انسانی و مادی و بر اساس تجربیات گام اول انقلاب مردم مسلمان ایران در محیط ملی، منطقه‌ای و جهانی و با الهام از آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)، سامان یافته است؛ از این رو ضروری است که پژوهشگران عرصه‌ی قرآن و حدیث همت کرده و مبانی و مستندات ابعاد مختلف این بیانیه را بر مبنای آیات و روایات استخراج نمایند؛ تا چراغ راه آیندگان در عرصه‌های پیش روی انقلاب اسلامی باشد و زمینه ساز عملیاتی شدن این بیانیه گردد.

اینک که مجتمع قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه با همکاری چهل مرکز علمی به این امر بزرگ همت کرده‌اند و بیش از هزار نفر اهل قلم از حوزه و دانشگاه در لبیک به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) آن را تبیین کرده و از این طریق، جریان سازی علمی نموده‌اند، ضمن تشکر از این جمع فرهیخته و به ویژه تقدیر از خدمتگزاران نهاد پربرکت جامعه المصطفی العالمیه، به همه مدیران و مراکز علمی توصیه می‌کنم از تولیدات مفید این کنگره برای تبیین و عملیاتی نمودن بیانیه، استفاده نمایند.

از خداوند متعال انسجام و نصرت مؤمنین در سراسر جهان و توفیقات روزافزون برای همه پژوهشگران و دست اندرکاران این کنگره را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

کد خبر 560888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.