آموزش سئو به زبان ساده از صفر تا ۱۰۰ در seoedu

آموزش سئو به زبان ساده از صفر تا صد موضوعی است که ممکن است خیلی از افراد به دنبال یادگیری آن باشند.

با توجه به اهمیت مطرح شدن کسب و کارهای مختلف در فضای مجازی برای موفقیت آن‌ها لازم است اطلاعاتی درباره سئو داشته باشید. سئو را می‌توانیم به معنای جذب مشتری از طریق گوگل بیان کنیم. به این ترتیب آشنایی با آموزش سئو به زبان ساده و نکاتی در این زمینه برای موفقیت در کسب و کارهای متفاوت اهمیت بالایی دارد.

سئو به چه معناست؟

برای آموزش سئو به زبان ساده تا حد پیشرفته لازم است ابتدا با خود واژه سئو و اینکه در چه مواردی کاربرد دارد آشنا شوید. بسیار اتفاق افتاده که شما عبارت یا کلمه‌ای را در گوگل سرچ می‌کنید و پس از آن تعدادی سایت مختلف برای شما نمایش داده می‌شود. در صفحات بعدی گوگل نیز سایت‌های دیگری نشان داده می‌شوند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه چیز باعث می‌شود برخی از سایت‌ها بالاتر از بقیه قرار بگیرند و به عبارتی بازدید بیشتری داشته باشند. باید گفت که فعالیت‌هایی به نام سئو باعث می‌شود که این سایت‌ها به صفحه اول و سایت‌های اول گوگل پس از سرچ برسند. این سایت‌ها می‌توانند درآمد بسیار بالایی داشته باشند چرا که بازدید آن‌ها از همه بیشتر است. حال که با معنای سئو آشنا شدید مطالب بیشتری در رابطه با این موضوع و همچنین آموزش سئو به زبان ساده در ادامه این مطلب برای شما ذکر خواهیم کرد.

اهمیت آموزش سئو به زبان ساده:

برای اینکه سایت خود را به صفحه اول گوگل و به ویژه سه سایت اول گوگل برسانید، باید با قوانین و اصول سئو را به خوبی یاد بگیرید. چرا که سایت‌های پربازدید یا سایت‌های اول گوگل برای رسیدن به این مرتبه تلاش بسیاری کرده‌اند و تمام قوانین سئو را با دقت انجام داده‌اند. این کار هر چند ممکن است آسان به نظر برسد اما نیاز به آموزش دقیق و یادگیری دارد. شما هم اگر می‌خواهید از آموزش سئو به زبان ساده بهره مند شوید با آموزش در سایت seoeduبا ما همراه باشید.

آموزش سئو به زبان ساده از صفر تا ۱۰۰ در seoedu

سئو کردن کلمه:

سئو کردن یک کلمه یعنی ما سایت خود را به صورتی بهینه کنیم که با سرچ یک کلمه خاص سایت در صفحه اول و بالای گوگل قرار بگیرد و به این ترتیب کاربر بر برای پاسخ به سرچ خود وارد سایت ما بشود. یعنی گوگل با سرچ آن کلمه خاص محتوای سایت ما را نشان می‌دهد. برای مثال عبارت کشاورزی پایدار را در نظر بگیرید. با سرچ این عبارت در گوگل بر اساس اصول سئو کردن کلمه در سایت موردنظر، سایت مذکور در رتبه بالای گوگل قرار می‌گیرد و بازدید آن به شدت افزایش می‌یابد.

انواع روش سئو کردن سایت:

برای آموزش سئو سایت لازم است در ابتدا با انواع روش‌های سئو کردن سایت آشنا شویم. سپس به منظور آموزش سئو به زبان ساده به بررسی هر نوع و جزئیات آن می‌پردازیم.

v سئو کلاه سفید

v سئو کلاه خاکستری

v سئو کلاه سیاه

سئو کردن سایت به روش کلاه سفید:

یکی از انواع عملیات سئو، سئو کلاه سفید است. در این روش شما محتوای سایت خود را با روشی کاملاً مطابق با قوانین گوگل بهینه می‌کنید. به این صورت که به طور مداوم تولید محتوای سایت خود را انجام می‌دهید و در سایت خود انتشار می‌دهید. برای این کار لازم است با قوانین تولید محتوای سایت به طور کامل آشنا باشید. سئو کلاه سفید در نهایت نتیجه مطلوبی برای سایت شما رقم خواهد زد، اما به زمان زیادی برای رسیدن به آن مرحله نیاز دارید. یعنی شما برای جلو افتادن از رقبای خود باید زمان و تلاش بیشتری انجام دهید. برای آسان‌تر شدن سئو سایت می‌توان از انواع دیگری از سئو استفاده کرد که انرژی و زمان کمتری از شما می‌گیرند. در ادامه این روش‌ها را نام می بریم.

سئو سایت به روش کلاه خاکستری:

در مبحث آموزش سئو به زبان ساده یکی از مهم‌ترین موضوعات سئو کلاه خاکستری است. این روش یکی از پرکاربرد ترین روش‌ها می‌باشد و درصد زیادی از صاحبان سایت و سئوکاران از این روش استفاده می‌کنند. علت این امر ریسک پایین و زمان کمتری است که نسبت به روش‌های دیگر دارد. با روش سئو کلاه خاکستری می‌توان راحت سایت خود را به صفحه اول گوگل و ۳ سایت اول برسانید.

سئو سایت به روش کلاه سیاه:

سئو کلاه سیاه روشی پرریسک برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل می‌باشد. برای استفاده از این روش لازم است تخصص بسیار زیادی در زمینه سئو سایت داشته باشید. چراکه کوچک‌ترین اشتباه در این عملیات باعث از بین رفتن سایت شما می‌شود و اگر گوگل متوجه شود که از این روش استفاده می‌کنید، سایت شما را جریمه و پنالتی می‌کند. اگر در مرحله آموزش سئو سایت به روش‌های ساده و ابتدایی هستید به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید.

لینک و بک لینک:

لازم است در بحث آموزش سئو سایت به زبان ساده با لینک و بک لینک نیز آشنا شوید. چرا که این دو موضوعاتی مهم در بحث سئو هستند. لینک به این صورت است که شما به کلمه‌ای در مقاله خود لینک دهید و با کلیک بر روی آن کلمه وارد صفحه سایت دیگری می‌شوید. این کلمات معمولاً با رنگ، فونت و سایز متفاوتی نوشته می‌شوند تا کاربر به راحتی آن را ببیند. موضوع دیگر بک لینک یا لینک خارجی می‌باشد. در واقع استفاده از سایت‌هایی غیر از سایت خود برای لینک دهی است و کاربر با کلیک بر روی کلمه موردنظر وارد سایت دیگری می‌شود. البته برای استفاده از بک لینک باید دانش کافی در آن زمینه را داشته باشید و اصول خاصی را رعایت کنید. اگر بدون رعایت قوانین از سایتی بک لینک بگیرید گوگل سایت شما را جریمه می‌کند و باعث امتیاز منفی برای شما خواهد شد.

برای استفاده از بک لینک در سایت خود ابتدا باید لینک داخلی سایت خود را به حد قابل قبولی برسانید و تولید محتوای سایت شما به گونه‌ای باشد که برای کاربر حاوی اطلاعات مفید و جذابی باشد.

پنالتی سایت:

پنالتی سایت برای زمانی است که انجام عملیات سئو با خطا مواجه می‌شود. در این زمان گوگل برای شما جریمه در نظر می‌گیرد. البته باید بدانیم که گوگل صفحه و سایت شما را به صورت کامل جریمه نمی‌کند و تنها آن صفحه خاص یا کلمه کلیدی را که دچار مشکل یا خطا شده است جریمه می‌کند. زمانی که سایت پنالتی می‌شود و یا به عبارتی گوگل شما را جریمه می‌کند، سایت شما از نتایج حذف می‌شود و دیگر با سرچ کردن در صفحه مخاطب قرار نمی‌گیرد. این موضوع اهمیت هرچه بیشتر رعایت اصول سئو را برای ما نمایان می‌کند. بنابراین، نشان دهنده مهم بودن آموزش سئو به زبان ساده برای صاحب سایت است.

اهمیت کلمه کلیدی در سئو سایت:

در آموزش سئو سایت به زبان ساده باید با اهمیت کلمه کلیدی در تولید محتوا سایت به خوبی آشنا شوید. کلمه کلیدی یعنی کلمه‌ای که با سرچ آن در گوگل سایت شما بالا می‌آید. به کلمه کلیدی Anchor Text نیز می‌گویند.

در آموزش سئو سایت به زبان ساده می‌توان گفت که به طور کلی سه نوع کلمه کلیدی داریم. Exact Match یا کلمه کلیدی اصلی که باید عملیات سئو روی آن انجام می‌شود و در واقع کلمه‌ای است که نتیجه سرچ گوگل به آن بستگی دارد. Broad Match کلمه کلیدی اصلی به اضافه پسوند یا پیشوندهایی که باید در متن محتوا قرار بگیرد. Phrase Match برای حالتی است که کلمه کلیدی در یک جمله خاص قرار بگیرد.

آموزش سئو به زبان ساده از صفر تا ۱۰۰ در seoedu

‌چگونه کلمه کلیدی پیدا کنیم؟

یک کار مهم برای موفقیت در سئو سایت پیدا کردن کلمه کلیدی است. یک روش آسان برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب محتوای شما این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید، پس از سرچ در قسمت پایین صفحه گوگل یک سری کلمات به شما پیشنهاد داده می‌شود. با توجه به این کلمات شما می‌توانید عبارت کلیدی مناسب محتوای خود را پیدا کنید. کلمات پیشنهادی در واقع کلماتی هستند که بیشترین سرچ را توسط کاربران دارند. انجام این روش نکات دیگری هم دارد که لازم است برای سئو سایت به طور کامل با آن‌ها آشنا باشید.

جمع بندی:

با مطالعه این مطلب به یقین رسیدیم که برای موفقیت در تبلیغات کسب و کار خود باید سئو سایت را به بهترین روش ممکن انجام دهیم. به طور کلی می‌توان گفت اهداف سئو را به این صورت است: باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود، به ایجاد برند کمک می‌کند، ترافیک سایت را افزایش می‌دهد، کمک می‌کند که سایت شما در رتبه بالایی از موتور جستجوگر قرار بگیرد، باعث افزایش فروش محصول و درآمد بالا برای صاحب سایت می‌شود و ابزاری خوب برای تبلیغات است.

حال اگر می‌خواهید از آموزش سئو سایت به زبان ساده بهره مند شوید، می‌توانید از سایت seoedu کمک بگیرید. در این سایت آموزش سئو، تولید محتوای سایت، خدمات سئو سایت و بسیاری مطالب مرتبط دیگر به بهترین شیوه ممکن آموزش داده می‌شود.

آموزش سئو به زبان ساده از صفر تا ۱۰۰ در seoedu

کد خبر 560822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.