با کمترین هزینه رقیبان خود را شگفت‌زده کردیم/ علاقه‌مندم در سوپرلیگ کنار گیتی‌پسند بمانم

سعید عقیلی پس از رساندن گیتی‌پسند اصفهان به سوپرلیگ والیبال ایران، از شرایطی که سپری کردند گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از گذشت ماه‌ها از انجام سی‌امین دوره لیگ دسته‌اول والیبال باشگاه‌های کشور، تیم والیبال گیتی‌پسند اصفهان پس از صعود به فینال این رقابت‌ها، با اقتدار و شایستگی به سوپر لیگ والیبال ایران صعود کرد. در راهی که گیتی‌پسند طی کرد و به لیگ‌برتر رسید، یک نام برای اهالی والیبال اصفهان تکراری و یادآور خاطرات صعود است؛ سعید عقیلی سرمربی تیم والیبال گیتی‌پسند که پس از اینکه سپاهان اصفهان را لیگ‌برتری کرد، موفق شد در نخستین فصل حضور گیتی‌پسند در رقابت‌های لیگ دسته‌اول، به این تیم نیز جامه لیگ برتر بپوشاند.
به همین منظور به سراغ سرمربی نام‌آشنا، موفق و با تجربه گیتی‌پسند رفتیم تا در رابطه با صعود مقتدرانه گیتی‌پسند به لیگ‌برتر والیبال گفت‌وگو کنیم که در ادامه می‌خوانید:

تیم گیتی‌پسند در نخستین فصل حضورش با اقتدار راهی لیگ‌برتر شد؛ از این اتفاق فوق‌العاده بگویید

مسابقات لیگ دسته‌یک دشوار است و تیم‌ها از آمادگی کامل و یکسانی برخوردار هستند؛ امسال نیز تعداد زیادی از تیم‌ها آماده حضور در لیگ دسته‌یک بودند. در مرحله گروهی با کسب بهترین امتیاز راهی دور پلی‌آف شدیم. خوشبختانه در هر دو مرحله پلی‌آف نیز با کسب نتایج بسیار خوب و صعود به سوپر لیگ والیبال سربلند شدیم و امیدوارم در فینال نیز مردم اصفهان را خوشحال کنیم.

گیتی‌پسند با هزینه بسیار کمی پا به این رقابت‌ها گذاشت؛ درست است؟
گیتی‌پسند با کمترین هزینه بین سایر تیم‌ها در این فصل حضور یافت؛ چراکه بودجه باشگاه بسته شده بود اما با درایت مدیریت گیتی‌پسند و جنتی مدیرعامل آنکه از جیبش برای تیم هزینه کرد، راهی رقابت‌های لیگ دسته‌اول شدیم.

با وجود هزینه‌های پایین، عملکردتان استثنایی بود و حتی تیم‌ها را شگفت‌زده کردید
بله. هزینه‌های اندک تیم گیتی‌پسند باعث تعجب سایر حریفان شده بود. مبلغ قرارداد یک بازیکن گل‌گهر با هزینه‌ای که برای کل تیم گیتی‌پسند شده، برابر بود. این تیم، چهار بازیکن سوپرلیگی داشت که یکی از قدرتی‌زنان فقط ۱۹ سال سن دارد؛ همین بچه‌ها با عملکردشان خوش درخشیدند. جا دارد از بازیکنانم تشکر کنم که بدون حاشیه و هیچ‌گونه مسئله‌ای با دل و جان برای موفقیت تیم تلاش کردند. در تمام چند سال گذشته چنین تیم منسجم و با اخلاقی نداشته‌ام.

دست خالی‌تان نسبت به سایر تیم‌ها شما را اذیت نکرد؟
در مرحله نخست به‌خاطر هزینه‌های کم در مضیقه بودیم و تا آخر مسابقات نیز در برخی پست‌ها کمبودهایی داشتیم و حتی در بازی دوم مقابل گل‌گهر نیز دو بازیکن اصلی‌مان مصدوم بودند؛ اما با عملکرد خوب بچه‌ها به هدف بزرگمان رسیدیم.

قطعاً برای دیدار پایانی برنامه‌تان سکوی قهرمانی خواهد بود؛ همین‌طور است؟
امیدوارم در آخرین مسابقه‌ای که پیش‌رو داریم بهترین نتیجه را کسب کنیم و مدیران گیتی‌پسند نیز دلگرم‌تر از قبل شوند و بتوانیم در آینده نیز سربلند باشیم.

فصل آینده شما را کنار گیتی‌پسند در سوپر لیگ والیبال می‌بینیم؟
طی جلساتی که با مسئولان باشگاه داشته‌ایم، برنامه‌ای برای فصل آینده به من اعلام کرده‌اند اما باز هم باید پس از فینال به نتیجه‌ای واحد برسند و تکلیف مشخص شود. شخصاً علاقه‌مندم پس از اینکه چندین سال برای والیبال اصفهان زحمت کشیدم و بازیکنان خوبی را به جامعه والیبال معرفی کردم، به‌عنوان سرمربی در لیگ‌برتر فعالیت کنم.

عملکرد شما در سمت سرمربی‌گری گیتی‌پسند تأثیر بسزایی در صعود به لیگ‌برتر داشت، خودتان چطور فکر می‌کنید؟
به مربیان بومی در اصفهان خیلی کم اهمیت داده می‌شود؛ نه فقط من، بلکه کسی که بتواند عملکرد فوق‌العاده‌ای در یک تیم داشته باشد قطعاً توانایی بالایی دارد اما وقتی از او در باشگاه‌ها استفاده نشود، قطعاً یک معضل خواهد بود. حیف است از ظرفیت مربیان بومی کاربلد استفاده نشود اما با هزینه‌های گزاف روی سایر مربیان، به همان نتایج ضعیف رسید.

شما سپاهان و گیتی‌پسند را به سطح نخست والیبال ایران رساندید؛ چه حسی دارید؟
دو باشگاه مهم و بزرگ به لیگ‌برتر والیبال آوردم، باید باشگاه‌ها و مسئولانشان متوجه کار بزرگ ما شوند و جوانان اصفهانی نیز بتوانند از شرایط خوب لیگ‌برتر استفاده کنند. زمانی یک مربی می‌تواند موفق لقب بگیرد که با یک تیم معمولی کار بزرگی انجام دهد؛ آن موقع است که ارزش مربی مشخص می‌شود، نه اینکه با آوردن مربیان و بازیکنان اسم‌ورسم‌دار و هزینه‌های بیش از حد هم نتوانند حرکت مثبتی برای تیم و استان انجام بدهند. یک تیم باید اتاق فکر داشته باشد و با استفاده از پیشکسوتان، تصمیمات درستی بگیرند و تیم خوبی را روانه رقابت‌ها کنند.

دیدگاه خودتان برای فصل بعد لیگ‌برتر همراه با گیتی‌پسند چه خواهد بود؟
دلم می‌خواهد اگر فصل بعد کنار تیم بودم از بازیکنان جوان استفاده کنم؛ چراکه کار با آنان خیلی خوب است. برای لیگ‌برتر باید با برنامه‌ریزی جلو رفت، برخی تیم‌ها با جذب بازیکنان متعدد باز هم به موفقیت نرسیدند.

برنامه و دورنگاه باشگاه گیتی‌پسند برای حضور در لیگ‌برتر والیبال ایران چیست؟
برنامه باشگاه گیتی‌پسند برای فصل بعد، حضور به‌عنوان یک تیم متوسط در لیگ‌برتر است. اگر توانستیم اقدام بزرگی انجام دهیم قطعاً جای تمجید دارد اما با وجود حضور داشتن در میانه‌های جدول نیز گیتی‌پسند تلاش می‌کند که در سال‌های آینده با سرمایه‌گذاری مناسب روی رشته والیبال، بهترین عملکرد را به‌عنوان یک تیم با ثبات در لیگ‌برتر داشته باشد.

صحبت پایانی‌تان؟
از تمام عوامل گیتی‌پسند؛ از جمله مدیریت کارخانه، قائم‌مقام و اعضای هیئت‌مدیره باشگاه تشکر می‌کنم که خوبی زیادی در حق ما کردند و به بازیکنان اصفهانی امید دادند تا بتوانند خودشان را نشان بدهند. همچنین از کادر فنی، بازیکنانم و همراهانی که به من کمک کردند تا در کنار تیم به این دستاورد برسیم ممنونم و امیدوارم که اتفاقات بهتری در آینده برای تیم والیبال گیتی‌پسند رقم بخورد.

کد خبر 560501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.