برنامه اتوبوس بدون کرایه در شهر بوستون اجرا می‌شود

شهر بوستون در حال اجرای برنامه اتوبوس بدون کرایه برای شهروندان است که نقش موثری در کاهش آلودگی هوا و افزایش خدمت‌رسانی به مسافران دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از حذف کرایه‌ها در یکی از مسیرهای انتخابی شهر بوستون، تعداد مسافران این شهر با بیش از ۱۲ هزار نفر در روز، به بیش از ۹۰ درصد قبل از دوران همه‌گیری بیماری کرونا افزایش یافت.

کاهش ازدحام مسافران اتوبوس

شهر بوستون در حال راه‌اندازی یک برنامه دو ساله بدون کرایه در مسیرهای ۲۳، ۲۸ و ۲۹ اتوبوس‌های MBTA خود است. برنامه آزمایشی اتوبوس بدون کرایه که از ماه مارس آغاز شد، در خط ۲۸ بوستون نیز گسترش یافت و بدین ترتیب کرایه‌ها در دو مسیر مهم اتوبوس حذف شد.

مسافران می‌توانند از طریق تمام درهای این اتوبوس‌ها سوار شوند و به این ترتیب ازدحام جمعیت مسافران هنگام سوار شدن کاهش پیدا می‌کند و خدمات اتوبوس بدون کرایه افزایش می‌یابد.

میشل وو، شهردار بوستون در این رابطه گفت: "گسترش حمل‌ونقل بدون کرایه در مسیرهای ۲۳، ۲۸، ۲۹ افراد جامعه را به یکدیگر پیوند می‌دهد، تعداد مسافران را افزایش و ازدحام جمعیت را کاهش می‌دهد."

برنامه اتوبوس بدون کرایه در شهر بوستون اجرا می‌شود

کاهش آلودگی هوا در شهر بوستون

او افزود: "ما امیدوار هستیم این برنامه سرآغاز دسترسی به حمل‌ونقل عمومی رایگان در شهر بوستون باشد. من از مشارکت با MBTA برای گسترش این برنامه موفق، هیجان‌زده و مشتاق همکاری با شرکای خود در سراسر کشورهای مشترک‌المنافع برای ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل پایدار، قابل اعتماد، در دسترس و مقرون به صرفه هستم که به ساکنان شهر بوستون و اقتصاد محلی آنها خدمت کند."

مسیرهای اتوبوسرانی ۲۳، ۲۸ و ۲۹ هر کدام به مسافران مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند. این سه از جمله مسیرهایی است که بیشترین تعداد مسافران را در شهر بوستون جابه‌جا می‌کند. مسیر ۲۳ هر ماه بیش از ۱۰۰ هزار مسافر را پوشش می‌دهد.

این مسیر همچنین با خیابان کلمبوس تلاقی می‌کند که پتانسیل ترکیب حمل‌ونقل بدون کرایه با زیرساخت‌های حمل‌ونقل مدرن را به‌منظور کاهش آلودگی هوا، کاهش ازدحام جمعیت و سرعت بخشیدن به خدمات دارد.

کد خبر 560460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.