۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
قابلیت جدید واتس‌اپ چیست؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که واتس‌اپ قصد دارد مانند تلگرام امکان برگزاری نظرسنجی را در چت‌های گروهی فراهم کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واتس‌اپ اخیراً به منظور بهینه‌سازی پلتفرم خود، تغییرات و قابلیت‌های جدید را آزمایش می‌کند؛ هم‌اکنون نیز در حال بررسی قابلیت برگزاری نظرسنجی در چت‌های گروهی است. این قابلیت از سال‌ها پیش در اپلیکیشن تلگرام وجود داشت، درحال‌حاضر واتس‌اپ نیز تصمیم گرفته است که این امکان را برای کاربران پلتفرم خود پیاده‌سازی کند. این قابلیت برای نخستین‌بار در نسخه بتا ۲.۲۲.۶.۷۰ عرضه شده و هنوز در حال توسعه است.

قابلیت برگزاری نظرسنجی در واتس‌اپ، فقط برای گروه‌ها در دسترس خواهد بود و مانند دیگر پیام‌های این پلتفرم، پاسخ‌هایی که کاربران در نظرسنجی به اشتراک می‌گذارند، رمزگذاری می‌شود. بنابراین فقط افراد گروه می‌توانند به نظرسنجی و نتایج آن دسترسی داشته باشند. اسکرین‌شاتی که در وب‌سایت WABetaInfo منتشر شده است، نشان می‌دهد که این قابلیت در رابط کاربری جدید با فیلد متنی برای مطرح کردن سوال ایجاد می‌شود و با یک دکمه ایجاد نظرسنجی و یک دکمه لغو همراه است.

این قابلیت هنوز به صورت کامل پیاده‌سازی نشده است؛ بنابراین مشخص نشده است که چه محدودیت‌هایی برای تعداد پاسخ‌ها وجود خواهد داشت، چه مدت زمانی برای شرکت در نظرسنجی در نظر گرفته خواهد شد یا حداکثر گزینه‌های نظرسنجی چه تعداد خواهد بود. واتس‌اپ هنوز تاریخ رسمی انتشار عمومی این قابلیت را اعلام نکرده است. قابلیت برگزاری نظرسنجی فعلاً فقط برای نسخه iOS واتس‌اپ مشاهده شده است، اما ممکن است به سیستم عامل اندروید نیز راه پیدا کند.

واتس‌اپ در حال آزمایش قابلیت کاربردی دیگری نیز است که فرآیند جست‌وجوی عبارتی خاص را در این پلتفرم ساده‌تر می‌کند. هم‌اکنون کاربران برای جست‌وجو در واتس‌اپ باید صفحه مربوط به چت خاص یا چت گروهی را پیدا کنند و سپس با انتخاب منو سه نقطه، در قسمت جست‌وجو عبارت مورد نظر را وارد کنند. به نظر می‌رسد که واتس‌اپ در به‌روزرسانی آینده خود راهی ساده‌تر برای جست‌وجوی عباراتی خاص در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

واتس‌اپ قصد دارد در نسخه بتا ۲.۲۲۶.۳ اپلیکیشن اندروید خود، میان‌بر جست‌وجوی جدید را اضافه کند که امکان جست‌وجو در صفحه اصلی برنامه را فراهم می‌کند؛ به طوری که دیگر نیاز نیست کاربران به چت خاص یا چت گروهی مراجعه کنند. قابلیت‌های ذکر شده از ابتدا در نسخه بتا عرضه می‌شود و ممکن است پس از توسعه پیدا کردن و پیش از انتشار رسمی دچار تغییر شود.

کد خبر 560269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.