افزایش ۲۰ درصدی یارانه خدمات مشاوره‌ای در گلپایگان

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی یارانه خدمات مشاوره‌ای و روان شناختی در شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: امروز یک دستگاه پیشرفته غربالگری شنوایی تحویل بهزیستی گلپایگان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر ابراهیمی امروز _ دوشنبه، شانزدهم اسفندماه_ در حاشیه افتتاح مرکز مشاوره عمومی نگاره و تحویل یک دستگاه غربالگری شنوایی پیشرفته به بهزیستی گلپایگان، اظهار کرد: وظیفه سازمان بهزیستی سلامت اجتماعی و ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره‌ای است.

وی از افزایش ۲۰ درصدی یارانه خدمات مشاوره‌ای و روان شناختی در شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: در تخصیص بودجه برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی کمبود نداریم.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه شهروندان در استان اصفهان می‌توانند از طریق شماره ۱۴۸۰ خدمات مشورتی دریافت کنند تصریح کرد: از سال ۱۳۷۵ در استان اصفهان طرح غربالگری شنوایی کودکان راه‌اندازی شد و در حال حاضر در ۲۷ مرکز طرح غربالگری شنوایی انجام می‌شود.

وی گفت: اولین حسی که در نوزاد تکمیل می‌شود شنوایی است، البته بر اساس آمارها از هر یک‌هزار کودک دو تا سه کودک دچار بیماری شنوایی می‌شوند که در صورت بی‌توجهی والدین به طرح غربالگری، ناشنوا می‌شوند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه روزهای پنجشنبه طرح غربالگری شنوایی نوزادان در مجتمع شهید تندگویان گلپایگان انجام می‌شود، گفت: امروز یک دستگاه پیشرفته غربالگری شنوایی تحویل بهزیستی گلپایگان شد.

۹۵۴ پرونده به دو مراکز مثبت زندگی بهزیستی واگذار شده است

سیده فاطمه قائمی، رئیس اداره بهزیستی گلپایگان نیز با اشاره به هزار و ۶۰۰ پرونده در حوزه توانبخشی بهزیستی این شهر، اظهار کرد: ۹۵۴ پرونده به دو مراکز مثبت زندگی بهزیستی واگذار شده است.

وی با اشاره به ۶۱۴ نفر مستمری بگیر در حوزه توانبخشی، گفت: در حوزه توانبخشی دو مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان و معلولان ذهنی و جسمی بالای ۱۵ سال داریم.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان با بیان اینکه چهار مرکز روزانه شامل پسران بالای ۱۴ سال و دختران بالای ۱۴ سال، مختلط زیر ۱۴ سال و یک مرکز اوتیسم در گلپایگان فعالیت دارند، ادامه داد: در حوزه اجتماعی یک مرکز اورژانس اجتماعی، در حوزه پیشگیری یک مرکز شبانه‌روزی ترک اعتیاد، یک مرکز روزانه ام. ام. تی، چهار مرکز مشاوره عمومی، یک مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده و یک مرکز ژنتیک داریم.

کد خبر 560212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.