برای نجات مظلومان مبارزه کنید

‌شهید حبیب‌الله آقابیگی در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: ای خواهر و ای برادر مسلمان، ای ملت قهرمان و مبارز ایران، ای شما که رسالت عظیم به تمام مسلمین و مستضعفین بر دوش دارید مسئولیت خود و خودسازی را همچنان که می‌باید و می‌باشد انجام دارید.

به گزارش ایمنا، «شهید» شاهد شهود عرفانی شده و نقش خوبی‌ها را در چهار فصل گیتی نمایان کرده است. او چشم ستارگان آسمان را روشن و ققنوس هشت جنت در هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشوده و فرشتگان را نوازشگر روح ناب خود کرده است.

رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نکته اشاره داشته‌اند که «وصیت‌نامه شهدا را بخوانید…» این توصیه در کلام گهربار حضرت امام‌خمینی (ره) نیز دیده می‌شود. در این مجال فرصتی دست داده تا بر گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدا مروری داشته باشیم:

وصیت‌نامه شهید حبیب‌الله آقابیگی

«بسم الله الرحمن الرحیم

با درود و سلام به روان پاک تمام شهیدان اسلام و با درود و سلام به رهبر عزیزمان خمینی زمان و با درود و سلام به امت شهید پرور و اسلامی‌ایران.

به کوچکی خود پیامی‌به یادگار می‌گذارم تا برای نسل‌های آینده گواهی بر حقیقت از این ملت مظلوم باشد.

شما ای ملت صمیمی ایران. ای خواهر، ای برادر؛ ای شما که با شعار آزادی و استقلال حکومت اسلامی یکپارچه و همگام برخاستید و با تظاهرات چند میلیونی خویش در صفوف متحد ناگهان خواب طاغوتیان را آشفته ساختید و بر اصل بیهودگی انسان شوریدید و چشمان منتظر ملت‌های عالم را از شرق و غرب به خود گشودید و با مشت‌های گره کرده بانک الله اکبر و شعارهای کوبنده روشنگر راه آن‌ها شدید. جهانیان را بر شگفتی فرو بردید و همگان انگشت حیرت از این همه بیداری و هوشیاری از یادهای قرآنی و شهادت‌های آسمانی شما داشتند و همه جا سخن از سرگذشت شما بوده است.

ملتی که با دست‌های خالی در مقابل ظلم و جهل ایستادند و ناگهان رسانه‌های گروهی جهان خبر اولین پیروزی شما را مخابره کردند و پیروزی خون بر شمشیر را اعلام داشتند، اما هرگز مپندارید که پیروزی شما تمام شده و تنها همین پیروزی است. تازه مسئولیت اصلی شما و مسئولیت الگوی بودنتان بر ملت‌های دیگر شروع شده است. ای کسانی که گل امید را برای دیگران به ارمغان آوردید از مسلمانان چین و بنگلادش گرفته و مسلمانان عراقی لبنان و فلسطین تا مردم مسلمان سوریه و شمال آفریقا و مبارزان در آن سوی مغرب همه و همه انتظار آن را می‌کشند که این ملت برای رهایی آن‌ها برخاسته است.

ای خواهر و ای برادر مسلمان، ای ملت قهرمان و مبارز ایران، ای شما که رسالت عظیم به تمام مسلمین و مستضعفین بر دوش دارید مسئولیت خود و خودسازی را همچنان که می‌باید و می‌باشد انجام دارید.

پیام سوره عدل را با یک آیه می‌شنویم: دریابید و ببینید و به انسان‌های گرفتار عصر خویش و نسل خویش نه در قالب حرف و در قالب عمل؛ نه در قالب فریاد و شعار که با شعور و کردار اعلام دارید و از خدا بخواهید روشنی‌بخش زندگیتان خورشید ایمان و عمل صالح باشد که تداوم بخش حرکت‌تان است.»

کد خبر 560192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.