عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰

در این بسته خبری در مورد سینک‌های گرانیتی گرانیکو، تراشه جدیدی که قرار است به جنگ هکرها برود، پرچمدار دوربین‌های عکاسی پاناسونیک، رونمایی MSI از دسکتاپ جدید، احتمال عرضه گوشی های اقتصادی سامسونگ بدون شارژر و حمله سایبری به سامسونگ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

سینک گرانیتی گرانیکو نسل جدید سینک‌های آشپزخانه

کاربرد سینک ظرفشویی برای شست و شو ظروف، میوه‌جات و مواد غذایی است؛ به واسطه اهمیت زیاد سینک ظرفشویی در آشپزخانه، هر روزه مدل‌های متنوعی از سینک با استفاده از جنس‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. سینک ظرفشویی گرانیتی به عنوان یکی از زیباترین، شیک‌ترین و باکیفیت ترین مدل‌ها معرفی شده است. سینک گرانیتی با دارا بودن طراحی فوق العاده مدرن به همراه ویژگی‌های کیفی توانسته جایگاه ویژه در بین افراد کسب نماید.

تراشه جدید به جنگ هکرها می‌رود

محققان دانشگاه MIT واقع در آمریکا یک تراشه جدید کم مصرف ساختند که مانع استخراج اطلاعات پنهان کاربران تجهیزات الکترونیکی هوشمند توسط هکرها می‌شود. عملکرد این تراشه به‌گونه‌ای است که به جای محاسبات مستقیم روی داده‌ها، ابتدا داده‌ها را به مؤلفه‌های تصادفی و منحصر به فرد تقسیم می‌کند و پس از انجام محاسبات مستقل با ترتیب تصادفی روی این مولفه‌ها، نتیجه نهایی را به دست می‌آورد.

لومیکس GH6؛ پرچمدار دوربین‌های عکاسی پاناسونیک با قدرت فوق العاده

شرکت پاناسونیک ژاپن که از جمله تولید کنندگان قدیمی انواع دوربین فیلمبرداری و البته طی سال‌های اخیر، عکاسی در جهان محسوب می‌شود از مدل جدید دوربین‌های عکاسی سری G خود که در حقیقت سری پرچمدار دوربین‌های عکاسی با برند لومیکس (متعلق به پاناسونیک) محسوب می‌شود، رونمایی کرده که در نوع خود دوربین بسیار جذابی از حیث ویژگی‌های فنی به حساب می‌آید.

آغاز فعالیت اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی در شبکه شاد

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش پرورش گفت: با برگزاری فراخوان ارائه خدمات افزوده و یا خدمات زیرساخت پشتیبان در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)، بخش خدمات افزوده شبکه شاد به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

رونمایی MSI از دسکتاپ جدید MAG Trident S 5M

شرکت MSI یک دسکتاپ گیمینگ جدید به نام MAG Trident S 5M عرضه کرده که مخصوص بازی های ابری و بازی های موبایلی است که با دسکتاپ های بازی سنتی متفاوت است و بیشتر بر کمک به گیمرها برای لذت بردن از بازی در اتاق نشیمن تمرکز دارد.

گیمرها فقط باید شبیه‌ساز سیستم اندروید (MSI APP Player) و XBOX GAME PASS ULTIMATE رایگان را از طریق نرم افزار Game Stadium که به طور انحصاری توسط MSI توسعه داده شده، فعال کنند تا بازی های موبایل روی مبل را تنها با یک جوی استیک کنترل کند. به راحتی می توانید به بازی های ابری و سایر نرم افزارهای سرگرمی دسترسی داشته باشید.

احتمال عرضه گوشی های اقتصادی سامسونگ بدون شارژر

خرده‌فروشان موبایل در اروپا تائید کرده‌اند که برخی از گوشی های هوشمند سطح پایه سامسونگ بزودی بدون شارژر در جعبه عرضه می‌شوند. این اقدام پس از تصمیم این شرکت مبنی بر کنار گذاشتن شارژرهای درون جعبه با سری گلکسی اس در سال گذشته صورت گرفت. سامسونگ در گذشته چنین سابقه ای داشته و ابتدا تصمیمات اپل را مسخره و سپس از آنها کپی برداری می کرد.

سامسونگ قربانی حمله سایبری شد

سامسونگ اعلام کرد یک رخنه امنیتی مربوط به بعضی از اطلاعات داخلی شرکت روی داده است. طبق تحلیل اولیه این رخنه شامل برخی از کدهای منبع مربوط به فعالیت دستگاههای گلکسی بوده است، اما شامل اطلاعات شخصی مشتریان یا کارمندان‌مان نمی‌شود. در حال حاضر انتظار نداریم این رویداد روی کسب و کار ما یا مشتریان‌مان تاثیر بگذارد. ما اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع چنین وقایعی انجام داده‌ایم و همچنین به مشتریانمان بدون اختلال خدمات رسانی می‌کنیم.

کد خبر 560103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.