آغاز فعالیت شورای مسکن در لنجان

فرماندار شهرستان لنجان گفت: حل مشکلات و چالش‌های مسکن مهر فولادشهر و همچنین اجرای طرح‌های مختلف در حوزه تأمین مسکن با پشت میزنشینی قابل پیگیری نیست؛ از این‌رو با فعال‌سازی شورای مسکن شهرستان لنجان به صورت میدانی و عملیاتی اقدامات لازم را به مرحله اجرا خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که مشکل مسکن برای بسیاری از مردم خصوصاً جوانان تبدیل به یک بحران شده است، اظهار کرد: با اجرای سیاست تولید مسکن در کشور و آغاز روند ساخت و ساز در پروژه عظیم مسکن مهر، بخش قابل توجهی از مردم شهرستان لنجان نیز تمام توان مالی خود را به تعاونی‌ها پرداخت کردند تا دارای مسکن شوند.

وی افزود: متأسفانه با گذشت حدود ۱۶ سال از آغاز ساخت پروژه عظیم مسکن مهر در فولادشهر و سکونت بخش قابل توجهی از مالکان و مستأجران در منطقه دو فولادشهر شاهد بروز برخی نارضایتی‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌ها هستیم و با توجه به افزایش روند نرخ شاخص‌های اقتصادی، حل مشکلات و چالش‌های مسکن مهر فولادشهر و دیگر شهرهای شهرستان لنجان در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: نداشتن پایان کار ساختمان‌ها، مباحث مالیاتی و بیمه و همچنین پرونده‌هایی که برای شرکت‌های تعاونی در دستگاه قضا مفتوح بوده و در حال رسیدگی است از دیگر مسائلی به‌شمار می‌آید که اعضای تعاونی‌ها که از اقشار کمک درآمد جامعه نیز هستند با آن مواجه هستند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت شورای مسکن در شهرستان لنجان، ادامه داد: حل مشکلات و چالش‌های مسکن مهر فولادشهر و همچنین اجرای طرح‌های مختلف در حوزه تأمین مسکن با پشت‌میزنشینی قابل پیگیری نیست؛ از این‌رو با فعال‌سازی شورای مسکن شهرستان لنجان این شورا هر هفته تشکیل جلسه خواهد داد و به صورت میدانی و عملیاتی اقدامات لازم را به مرحله اجرا خواهد رساند.

محمدی حل مسائل مسکن مهر در شهرستان لنجان را یک مسئله مهم و جدی دانست و اضافه کرد: با توجه به حجم قابل توجه سکونت در مسکن مهر فولادشهر چالش‌های این پروژه عظیم در جلسه شورای مسکن مطرح شد و مقرر شد جلسات هفتگی شورای مسکن با حضور اداره‌های مختلف همچون اداره امور مالیاتی، بیمه و شهرداری فولادشهر برگزار شود و امیدواریم با قول مساعدی که همه دستگاه‌ها داده‌اند بتوانیم چالش‌های موجود را مدیریت و یکی پس از دیگری مرتفع سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای مسکن شهرستان لنجان آخرین وضعیت مسکن مهر بررسی و تصمیمات لازم برای حل موانع احتمالی و تسریع در اجرای آنها اتخاذ خواهد شد و در صورت نیاز موضوعاتی که باید در سطح استان پیگیری و حل شود، احصا خواهد شد تا در جلسه شورای مسکن استان مطرح شود.

فرماندار شهرستان لنجان یادآور شد: در این نشست مقرر شد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان به صورت ویژه و از طریق شورای مسکن پیگیری لازم جهت جذب سهم یارانه مسکن مهر را در دستور کار قرار دهد تا بتوانیم چالش‌های پیش رو را مدیریت کنیم.

وی از تشکیل دو کمیته در شورای مسکن شهرستان لنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته ایمنی و فنی که فعالیت آن نیز خط قرمز ما به‌شمار می‌آید فعالت خود را آغاز کرد و به صورت ویژه بررسی‌های لازم را در این حوزه به سرانجام خواهد رساند و مسئولیت این کمیته نیز بر عهده معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان لنجان قرار گرفت.

محمدی با اشاره به تشکیل شورای تعاون، متذکر شد: کمیته تعاون، با دبیری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان تشکیل شد تا با همکاری اداره امور مالیاتی، بیمه و شرکت‌های تعاونی مشکلاتی که شهروندان و همچنین شرکت‌های تعاونی با آن مواجه هستند را در اولین فرصت مرتفع سازند و شاهد افزایش رضایتمندی مردم به عنوان ولی نعمتان مسئولان در این شهرستان باشیم.

کد خبر 560038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.