ترویج تردد سبز در دانمارک با افزایش شارژر خودروهای برقی

شهرداری فردریکسبرگ دانمارک اعلام کرد که طرح این شهر برای داشتن ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در حداکثر ۲۵۰ متری هر ساختمان، به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اخیراً یک نظرسنجی نشان داده است که ۹۷ درصد از همه شهروندان بالای ۱۸ سال، زمانی که شهرداری تمام ایستگاه‌های برنامه‌ریزی شده را نصب کند، نزدیک به یک نقطه شارژ خودروی برقی زندگی می‌کنند.

شهرداری در سال گذشته هدف مذکور را در برنامه شهرداری خود قرار داد و اعلام کرد که برای ترغیب ساکنان به استفاده از وسایل نقلیه سبز ابتدا باید زیرساخت‌های مناسب را برای آن‌ها فراهم کند. فردریکسبرگ در حال حاضر ۳۸۰ نقطه شارژ در جاده‌های عمومی خود دارد. علاوه بر این، با ادامه نصب ایستگاه‌های جدید، این تعداد به سرعت در حال افزایش است.

نظرسنجی همچنین نشان داد که خودروهای سبز شهرداری در سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر شده است. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، ۵.۷ درصد از وسایل نقلیه فردریکسبرگ، برقی یا پلاگین هیبریدی بود.

ترویج تردد سبز در دانمارک با افزایش شارژرهای خودروی برقی

با توجه به اینکه شهرداری قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ سهم خودروهای سبز را به پنج درصد برساند، این دستاورد چشمگیری محسوب می‌شود. یان ای. یورگنسن، رئیس کمیته محیط زیست، طبیعت شهری و تحرک شهرداری فردریکسبرگ درباره این دو یافته اظهار نظر کرد و گفت: «فرضیه افراد برای انتخاب خودروهای الکتریکی به جای خودروهای فسیلی این است که زیرساخت شارژ وجود دارد. ما در مسیر درست موفقیت در فردریکسبرگ هستیم. فردریکسبرگ تنها شهرداری در دانمارک است که بیشترین گزینه‌های ایستگاه شارژ را به ازای هر ساکن دارد و بنابراین خوشحالم که می‌بینم افراد بیشتری ماشین‌های سبز را انتخاب می‌کنند.»

مایکل ویندفلد، شهردار فردریکسبرگ نیز در مورد این دستاوردها اظهار نظر کرد و توضیح داد که آن‌ها قصد دارند به شهر شماره یک خودروهای برقی دانمارک تبدیل شوند. با نصب ایستگاه‌های شارژ کافی و اطمینان از دسترسی آسان‌تر به آن‌ها، شهرداری انتقال سبز را تسهیل می‌کند و مردم را تشویق می‌کند تا به تحرک پایدارتر روی آورند.

ترویج تردد سبز در دانمارک با افزایش شارژرهای خودروی برقی

کد خبر 559986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.