‎سهم ۶۷ درصدی فعالیت‌های عمرانی از بودجه سال ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر کاشان از ‎سهم ۶۷ درصدی فعالیت‌های عمرانی شهر در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

جواد حاج‌قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کاشان، اظهار کرد: اختصاص ۱,۵۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت بدهی سنوات گذشته در لایحه تقدیمی شهرداری کاشان به شورای اسلامی شهر، به منظور کاهش رقم بدهی‌های شهرداری، از جمله اقدامات مدیریت شهری است. حدود ۸,۱۲۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری کاشان در سال ۱۴۰۱ که ۶۷ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد، به فعالیت‌های عمرانی اختصاص یافته و ۳۳ درصد نیز مربوط به امور جاری است.

‎معاونت فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به این‌که این حوزه دارای بیشترین سهم بودجه در سال آینده است، افزود: معاونت فنی و عمران با ۲,۴۸۶ میلیارد ریال دارای بیشترین سهم در بودجه سال آینده شهرداری کاشان است، در لایحه تقدیمی حدود ۱,۶۳۰ میلیارد ریال به معاونت خدمات شهری و محیط زیست، ۱,۵۰۰ میلیارد ریال به مدیریت املاک و ۷۷۰ میلیارد ریال به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل و ترافیک مأموریت ویژه شهرداری کاشان در سال آینده است، گفت: در میان مأموریت‌های شهرداری کاشان، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با ۴,۰۹۴ میلیارد ریال سهم قابل توجهی را در بودجه ۱۴۰۱ به خود اختصاص داده است، خدمات مدیریت با ۲,۹۵۸ میلیارد ریال و خدمات شهری و محیط زیست نیز با ۲,۴۹۵ میلیارد ریال در بودجه جایگاه ویژه‌ای دارد، در این میان به فعالیت‌های کالبدی و شهرسازی ۱,۱۵۸ میلیارد ریال تعلق گرفته است. توجه به موضوعاتی مانند "ایمنی و مدیریت بحران" و "اجتماعی و فرهنگی" از جمله مأموریت‌های دیگر مدیریت شهری برای سال آینده است.

حاج‌قدیری از اختصاص ۸۱۰ میلیارد بودجه به سازمان‌های مشمول ماده ۵۴ خبر داد و گفت: از مجموع بودجه اختصاص یافته به سازمان‌ها‎ی مشمول ماده ۵۴ حدود ۳۹۰ میلیارد ریال به سازمان حمل‌ونقل، بار و مسافر، حدود ۲۲۰ میلیارد ریال به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و ۲۰۰ میلیارد ریال به سازمان سیما، منظر و فضای سبز اختصاص یافته است.

‎وی در خصوص اختصاص بودجه ۹۶۳ میلیارد ریالی برای سازمان‌های مشمول ماده ۸۴، تصریح کرد: از کل بودجه تنظیم شده در این حوزه، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با ۳۹۸ میلیارد ریال، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با ۳۰۵ میلیارد ریال و سازمان آرامستان‌ها با ۲۶۰ میلیارد ریال بودجه به سال بعد وارد می‌شوند.

کد خبر 559935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.