اجرای توافق وین بستگی به گزارش رافائل گروسی دارد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: توافق وین در ابتدا نیازمند امضا و انجام توافق و سپس اجرای توافق است که در شرایط کنونی اجرای توافق به گزارش نهایی رافائل گروسی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موکول شده است.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: سفر گروسی به تهران در چارچوب حل و فصل مسائل باقیمانده در متن توافقنامه وین و در خصوص مسئله «PMD» و سوالات آژانس از ایران صورت گرفت.

وی ادامه داد: توافق شد تا خردادماه پاسخ‌ها داده شود. باید منتظر موضع‌گیری مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمان بازگشت به بروکسل ماند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در حال حاضر توافقنامه وین به گزارش رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موکول شده است. زیرا آنچه در تهران مطرح می‌شود و آنچه در آژانس بیان می‌شود تفاوت دارد.

وی اضافه کرد: توافق وین در ابتدا نیازمند امضا و انجام توافق و سپس اجرای توافق است که در شرایط کنونی اجرای توافق به گزارش نهایی رافائل گروسی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موکول شده است.

ظهره‌وند خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب نیازمند احیای برجام هستند و به هر نحو قصد احیای برجام را دارند، به نظر می‌رسد سفر گروسی به ایران هم آثار مشخص داشته باشد و ملاحظات سیاسی در این موضوع لحاظ شود.

کد خبر 559915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.