تاکید استاندار خوزستان بر  تکمیل واکسیناسیون کارمندان و اصناف

استاندار خوزستان با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کارکنان دولت گفت: پوشش واکسیناسیون کارکنان دولت در خوزستان کامل نیست، این موضوع باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق خلیلیان_ امروز شنبه ۱۴ اسفندماه_ در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه پوشش دوز سوم واکسیناسیون زیاد نیست و نسبت به دوز دوم عقب‌تر است براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، مسافران نوروزی باید سه دوز واکسن تزریق کرده باشند یا دو دوز واکسن تزریق و تست منفی PCR همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۴.۷ درصد کارکنان دولت در خوزستان واکسیناسیون خود را انجام نداده‌اند، اما با این وجود سرکار حاضر می‌شود.

خلیلیان تاکید کرد: این مشکل در مورد پوشش واکسیناسیون اصناف نیز وجود دارد و از آنجا که در حال رسیدن به پیک خریدهای نوروزی هستیم این موارد باید برطرف شود. اصناف باید برای تکمیل واکسیناسیون خود هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا حداقل ایمنی نسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه روند شیوع اُمیکرون در کشور و استان خوزستان نزولی است، ادامه داد: نسبت فوتی‌هایی که واکسن نزده بودند پنج تا شش برابر افرادی است که حداقل دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند البته بیشتر فوتی‌هایی که دو دوز واکسن زده‌اند بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه بین عید نوروز و ماه رمضان فاصله کمی وجود دارد، دید و بازدیدها افزایش خواهد یافت؛ بنابراین از خانواده‌ها درخواست داریم که از حضور در مهمانی‌های پر تعداد خانوادگی پرهیز کنند تا از پیک بیماری به طور کامل عبور کنیم.

کد خبر 559682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.