تحویل ۷۵ هزار اصله نهال به شهرداری‌های استان مرکزی

مدیرکل اداره منابع طبیعی استان مرکزی گفت: به‌مناسبت هفته درختکاری، تاکنون ۷۵ هزار اصله نهال تحویل شهرداری‌های استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالحسین محمدی امروز _ شنبه چهاردهم اسفندماه_ در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: این اقدام در راستای ماده ۲۲ قانون هوای پاک است که براساس آن منابع طبیعی باید برای شهرداری‌های با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر، نهال تولید کند.

وی تصریح کرد: در اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی بدون در نظر گرفتن جمعیت، توزیع نهال در سطح تمام شهرداری‌های استان انجام شده است؛ چراکه برای توسعه فضای سبز استان باید همه دستگاه‌ها اعم از اداره کل منابع طبیعی و شهرداری همکاری داشته باشند.

مدیرکل اداره منابع طبیعی استان مرکزی درخصوص همکاری این نهاد با شهرداری اراک، اظهار کرد: تاکنون نگه‌داری پارک جنگلی شهید باهنر به سازمان شهرداری واگذار شده بود که این امر تنها به آبیاری و نگه‌داری از درختان محدود می‌شد؛ اما به تازگی شهرداری طرح‌هایی چون احداث باغ پرندگان و دریاچه مصنوعی در این پارک را پیش‌بینی کرده است که در روزهای آتی با تمدید قرارداد اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی و شهرداری اراک به مدت ۳۰ سال، شهرداری می‌تواند اقدامات خود را در جهت اجرایی نمودن این طرح‌ها آغاز کند.

محمدی ادامه داد: دره گردو اراک مساحتی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ هکتار دارد که هزار و ۴۰۰ هکتار آن در مالکیت اداره کل منابع طبیعی است که پارک آبخیزداری در آن احداث شده و ۱۰۰ هکتار باقی‌مانده در محدوده شهری در تولیت شهرداری است؛ شهرداری طرح گردشگری خود را در این محدوده به انجام خواهد رساند و متولی اراضی غیرشهری این محدوده، تنها اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی است.

کد خبر 559567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.