اصفهان وارد شاخ نزولی پیک ششم شد/هنوز آمار مرگ‌ومیر بالا است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد مراجعان از روزانه پنج هزار نفر به حدود دو هزار نفر رسیده است که پیک اساسی تعداد افراد مراجعان را پشت سر گذاشتیم.هنوز آمار مرگ‌و میر بالا است؛ اما انتظار می‌رود پس از حدود یک هفته تا ۱۰ روز آمار مرگ‌و میر نیز کاهش یابد و به سمت ثبات برویم.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در هفتم اسفندماه که رنگ‌بندی‌ها اعلام شد، تنها شهرستان برخوار در اصفهان زرد، حدود شش شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان قرمز بود اما اکنون شهرستان اصفهان که در وضعیت قرمز قرار داشت، به وضع نارنجی تغییر یافته است؛ همچنین شهرستان‌های اردستان، خوروبیابانک، دهاقان، شاهین‌شهر، فلاورجان، گلپایگان، لنجان و نطنز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی برخوار و خمینی‌شهر را دو شهرستان زرد استان معرفی کرد و ادامه داد: شهرستان‌های بوئین و میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خوانسار، سمیرم، شهرضا، فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، نائین و نجف‌آباد نیز همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا امیکرون قرار دارند و این به آن معنا است که وضعیت استان از نظر رنگ‌بندی کرونا بهبود یافته است.

پیک اساسی تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی را پشت سر گذاشتیم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از کاهش تعداد مراجعان به مراکز درمانی سرپایی خبر داد و گفت: تعداد مراجعان در روزهای پیک ششم به روزانه پنج هزار نفر نیز رسید اما اکنون آمار مراجعان به حدود دو هزار نفر می‌رسد. روز گذشته یک هزار و ۲۴۹ نفر به مراکز درمانی سرپایی مراجعه کردند که این آمار کاهش بیش از یک سومی مراجعان را نشان می‌دهد که پیک اساسی که مربوط به تعداد افراد مراجعه‌کننده سرپایی بود را در موج ششم کرونا، پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به کاهش بیماران بستری کووید ۱۹ از حدود یک هزار و ۳۰۰ به ۹۰۰ مورد، اظهارکرد: آمار بیماران بدحال در آی‌سی‌یو تقریباً ثابت مانده و مختصری روبه پایین است یعنی در دوره اوج قله امیکرون به حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ مورد رسید و اکنون ۱۶۷ مورد است؛ اما مرگ‌ومیر روبه افزایش است و مجموع این آمارها نشان می‌دهد براساس تعریف پیک‌هایی که اتفاق می‌افتد، وارد شاخ نزولی پیک ششم شدیم.

آمار مرگ‌ومیر در اوج قله پیک ششم

عقدک اظهار افزود: امیدواریم به تدریج موارد بستری بیماران کرونا در استان کاهش یابد، اکنون آمار مرگ‌و میر بالا است؛ انتظار می‌رود پس از حدود یک هفته تا ۱۰ روز آمار مرگ‌ومیر نیز کاهش یابد و به سمت ثبات برویم.

وی درباره تصمیمات جدید ستاد استانی کرونا با توجه به تغییر رنگ‌بندی جدید گفت: در وضعیت رنگ‌بندی قرمز مراکز پیش‌دبستانی، مهدکودک‌ها و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی یعنی تا کلاس ششم از آموزش حضوری به مجازی تغییر یافتند اما در شهرهای با رنگ‌های دیگر با رعایت تمام پروتکل‌ها یعنی تهویه محیطی، فاصله‌گذاری بیش از دو متر بین صندلی‌ها، داشتن ماسک، واکسینه بودن تمام کادر مدرسه و توجه به واکسیناسیون دانش‌آموزی افراد به شکل حضوری به کار خود ادامه می‌دهند.

روند کاهشی مرگ‌ومیر به معنای شیب نزولی پیک ششم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابتلای بیش از دو نفر در یک کلاس درس را موجب تعطیلی آموزش حضوری آن کلاس دانست و افزود: اگر در یک مدرسه بیش از دو کلاس تعطیل شود، تمام کلاس‌های مدرسه به شکل مجازی ادامه خواهد یافت، اکنون آمار مرگ‌ومیر استان همچنان بالا است و می‌توان گفت در قسمت سوم پیک ششم قرار داریم که مرگ‌ومیر روبه افزایش است.

وی آغاز روند کاهشی مرگ‌ومیر را به معنای شیب نزولی پیک ششم در استان بیان کرد و گفت: ممکن است این روند نزولی، یک تا دو ماه طول بکشد اما به نظر می‌رسد تا فروردین و اردیبهشت ماه شرایط پایین آمدن دامنه ادامه می‌یابد.

کد خبر 559492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.