عوامل انسانی علت آتش‌سوزی تالاب بندرانزلی

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی از آتش‌سوزی بخشی از تالاب این شهر خبر داد و گفت: عوامل انسانی برای تصرف زمین علت این آتش‌سوزی بوده است.

عباس افرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌سوزی بخشی از تالاب بندرانزلی در منطقه طالب‌آباد در ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز جمعه _۱۳ اسفند به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی اطلاع داده شد و بلافاصله هشت آتش‌نشان با دو خودرو اطفای حریق این سازمان، به همراه چهار خودرو اطفای حریق منطقه آزاد، شهرک صنعتی حسن رود و نیروی دریایی در محل آتش‌سوزی حاضر شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان در محل آتش‌سوزی با دود سیاهی مواجه شدند، که به احتمال زیاد ساکنان محلی همزمان با وزش باد گرم برای تصرف زمین با آتش زدن چند حلقه لاستیک باعث ایجاد حریق در نیزارهای تالاب و گسترش آتش‌سوزی از منطقه طالب‌آباد تا شهرک صنعتی حسن‌رود شدند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی، تصریح کرد: در حال حاضر آتش‌نشانان در منطقه حضور دارند اما به دلیل وجود رودخانه در دو طرف، امکان دسترسی آتش‌نشانان و خودروهای اطفای حریق به محل وقوع آتش‌سوزی در تالاب وجود ندارد.

افرایی با بیان اینکه اکنون تا حدود زیادی شدت حریق تالاب کاهش یافته است، گفت: در تلاش هستیم با استفاده از پمپ و آبگیری از تالاب، بتوانیم حریق را اطفا کرده و از گسترش آن جلوگیری کنیم.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 559424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.